Avatar billede olemichael Nybegynder
11. august 2005 - 19:43 Der er 1 løsning

Windows xp pro

Jeg har en pc med den nye intel 830D processer, jeg har hørt at den fungerer bedst med windows xp pro installeret, er det korrekt? MVH Ole
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
11. august 2005 - 22:46 #1
Du vil ihvertfald næppe kunne udnytte dens funktioner med tidligere udgaver af Windows. Kun Windows XP kan udnytte Hyper Threading og Data Execution Prevention. Om du bruger XP Home eller XP Pro har næppe nogen betydning for processoren da forskellen basalt kun består i de få ekstra funktioner som XP Pro udgaven har.

Jeg formoder at diverse Linux distrubitioner/FreeBSD også kan udnytte processorens funktioner til det ypperste. Glem ikke at Microsoft har en hånd nede i lommen på Intel, så derfor anbefaler de selvfølgelig Microsofts flagskib :)