Avatar billede lvmadsen Nybegynder
02. november 1999 - 08:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CD-Rom-brænder

Min kæreste vil gerne have en CD-rom-brænder! Er der nogle gode tips? Vi har kigget på en dyr men tilsyneladende dejlig Plextor; en SCSI, som der desværre ikke fulgte SCSI-kort med til(ekstra udgift, arrgh!).
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
02. november 1999 - 09:21 #1
Tjaa... Plextor er det bedste valg... kører selv med Plextor R820 + Adaptec 2940U2W... det er guld værd!!!!

Hvis det er et ældre system, så vælg en SCSI brænder + SCSI disk eller en langsommere IDE, da diskene skal kunne følge med....
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
02. november 1999 - 09:26 #2
PC'en er ca ½ år gammel!
Avatar billede hpo Nybegynder
02. november 1999 - 10:30 #3
Du kan få mange gode brændere i dag.

Hvis jeg var dig ville jeg kigge mig om efter en RW-brænder, da de efterhånden er godt nede i pris, og RW-muligheden er for fed, hvis man udnytter den rigtigt.

Eksempelvis har jeg en mitsumi 4801 RW. den skriver perfekt, og jeg har aldrig haft problemer med den. Den brænder måske ikke så hurtigt (2x) men den er til gengæld pålidelig, og de mennesker, som jeg har brændt CD'ere til har alle kunne læse dem.

RW-muligheden er et godt alternativ til disketter. RW-muligheden giver bare mulighed for at flytte op til 650 mb. !!

Mitsumi 4801 er et IDE-drev.

/HPO
Avatar billede mfriis Nybegynder
02. november 1999 - 12:10 #4
Jeg har HP 8100i, tror jeg den hedder...
[24x/4x/2x]
Den er ikke så dyre mere, også er det IDE!

Køre godt, også er det software det følger med kanon!

Brænderne har også vundet en del test...

/MF
Avatar billede bubby Nybegynder
02. november 1999 - 17:22 #5
i må gerne købe min hvis i er interesseret...... SCSI Tekram kontroller, Philips CDD 3600 2x/2x/6x/ brænder..... tja det er nok det... pris.... 1700,- (for et halvt år købte jeg den for 2600,-)
Skriv en mail på jehenke@vip.cybercity.dk
hvis i er interesseret...
Avatar billede schubert Nybegynder
02. november 1999 - 20:21 #6
Du behøver ikke en stor forcromet controller til at håndtere din Plextor.
Men afgjort, Plextor er den bedste brænder der er på markedet lige nu. Og har været de sidste 2 år.

Du skal bruge en Adaptec 2910 eller 2920, de ligger begge omkring 800-1000 kr.

Hvis du vælger en Plextor sammen med en controller fra Adaptec, får du den bedste og mest stabile løsning.
Avatar billede list-jensen Nybegynder
03. november 1999 - 00:30 #7
Dyr og dyr, det er vel som man tar' det.Man kan købe en Lada (lavet af diverse affald :-) eller spare lidt længere og købe en "rigtig" bil. Det billigste i det lange løb er at købe kvalitet og det er Plextor. Jeg er overbevist om at de brænder kraftige end mange andre. Jeg ville ikke gå efter en RW. Skiverne er så billige nu om stunder (7,50 - 10,00), at RW ikke kan betale sig. Controlleren (Adaptec 2910) har jeg set hos m-a-x.dk til 660,-, så det er da overkommeligt. Følg dit hjerte og køb den Plextor ellers fortryder du senere og det går garanteret ud over kæresten. Fik jeg sagt at jeg er den lykkelige ejer af både Plextor brænder og CD rom (SCSI) gennem halvandet år ??
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
03. november 1999 - 08:19 #8
Hej!
Min kæreste har rettet sig efter hpo og købet en RW brænder (Philips)(man må jo vælge!) så pointene må gå til hpo. Tak for tilbuddet bubby, men det kom desværre en time for sent; men tak for rådene allesammen!