Avatar billede jakobg Nybegynder
11. august 2005 - 13:34 Der er 2 kommentarer

Execution permission cannot be acquired

Jeg har pludselig fået et temmeligt besynderligt problem: Tilsyneladende uden grund får jeg følgende grund, når jeg forsøger at åbne alle lokale sites (udvikling) på min maskine:

"Execution permission cannot be acquired"

Og jeg har ikke engang været igang med at kode i dag, eller pillet ved maskinens konti.
Eneste usædvanlige ting må være at jeg har installeret de seneste updates fra windowsupdate.

Er der nogen af jer der har et bud på denne?
Avatar billede softspot Forsker
11. august 2005 - 14:16 #1
Det lyder som om ASPNET-kontoen har fået fjernet sine rettigheder til dit sourceområde eller noget i den stil.
Avatar billede jakobg Nybegynder
11. august 2005 - 14:40 #2
Hmm, jeg har løst det nu:

http://blogs.msdn.com/shawnfa/archive/2004/10/18/244074.aspx
Se nederst i den oprindelige tråd:

"All you need to do is delete the security policy from your disk.  As an Administrator delete %WINDIR%\Microsoft.NET\Framework\<version directory>\config\Security.config and Security.config.cch.  This will remove the machine level policy.  Then, run caspol -all -reset in order to put back the default policy .... otherwise you'll be in a state where you grant FullTrust to all code (assuming you have no code groups on other policy levels)."

Derefter bootede jeg maskinen, og det ser ud til at den fungerer normalt igen.