Avatar billede misha Nybegynder
11. august 2005 - 12:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

System Volume Information /Recycler

Hej Eksperter
Hvorfor er det lige at der kom "SVI og Papirkurv" på samtlige mine mapper?
Jeg har: Disk 1:
C:(Primary/Active)
D:(Logical på en Extended)

Disk 2:
E: og F: (2 Logical Paritioner på en Extended og 7,8mb Unallocated i starten af drevet = 2 normale "Backup-partitioner.."

Jeg gider ikke de to ovennævnte mapper på alle drev, det har jeg ikke haft før og jeg kan ikke huske- eller finde ud af selv- hvad jeg nu har gjort forkert... Et kort tips fra jer hajer skal da nok koste mig nogle points...
Avatar billede misha Nybegynder
11. august 2005 - 12:55 #1
Det skal selvfølgelig hedde: "SVI og Papirkurv" på samtlige mine drev... Sorry
Avatar billede screem_brille Novice
11. august 2005 - 12:58 #2
papirkurvs indstillingerne kan du ændre ved at højreklikke på papirkurven (vælge hvilke drev der skal bruges osv.), den anden er ikke sådan at slippe af med (selv med systemgendannelse slået fra kan den og xerox mappen i programmer ikke fjernes)
Avatar billede haverslev Novice
11. august 2005 - 13:01 #3
Windows XP har som standard altid de nævnte mappe i samtlige drev; Recycler repræsentere papirkurven, som overordnet styres af den du også ser på dit skrivebord, og System Volume Information system gendannelsen, der jo holder øje med alle drev, som standard. Så, det er altså helt normalt. Dog er mapperne sædvanligvis skjult for det blotte øje, så muligvis er dine "skjulte filer" ikke skjulte - som de egentlig bør være. Det ændrer du således:
Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".
Kilde: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?whichpage=1&TOPIC_ID=16394&#117595
Avatar billede misha Nybegynder
11. august 2005 - 13:32 #4
Tak haverslev, hvordan var det nu du får dine point??
Avatar billede haverslev Novice
11. august 2005 - 13:41 #5
Ved at jeg lægger et svar, du 'markere' navnet i venstre side og klik på knappen accepter svar ;)