Avatar billede fuxi Nybegynder
11. august 2005 - 11:28 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Investor til portal(er)

Er der nogen der har erfaring i at skaffe en investor til webportaler eller lignende.

Mig og et par kammerater har et par store sider, der faktisk tjener penge, men ikke nok til at vi kan leve af det på nuværende tidspunkt. Problemet er at vi vil helt sikkert kunne komme til at leve af det hvis vi kunne sige vores nuværende job op og køre det på fuld tid, men den slags ting starter en startkapital i min. 6 måneder.

Er der nogen der har erfaringer?
Avatar billede fuxi Nybegynder
11. august 2005 - 11:45 #1
Jeg glemte lige at nævne at vi alle har arbejdet professionelt med Web siden 1999 og dermed slet ikke er uerfarene inden for webbranchen.

Vi har specialer i blandt andet:
- Søgemaskiner
- Annoncering på web
- Udvikling af databaser, kode etc. til store tunge portaler
- Brugervenligheds kompetencer
- Godt netværk inden for branchen
Avatar billede fckcasper Nybegynder
11. august 2005 - 12:08 #2
Hvilke sider handler det om
Avatar billede kotler Nybegynder
11. august 2005 - 12:32 #3
Hej Fuxi
Det kommer alt sammen an på beløbsstørrelsen. Under alle omstændigheder bør I have en forretningsplan på plads, der viser indtjeningspotentiale, beskriver markedet, personerne bag, risici etc. Når dette eksisterer kan I begynde at kontakte investorer. Her afhænger det af beløbsstørrelserne, hvem I kontakter. Drejer det sig om adskillige mio. kr. er ventureselskaber oplagte, mens det ved mindre beløb nok vil være bedre at rette henvendelse til "business angels". Jeg har selv hentet penge fra business angels ved at have en konsulent tilknyttet, der havde netværket til investorerne og derved kunne sige god for mig.
Avatar billede areon Nybegynder
11. august 2005 - 12:37 #4
Lad mig høre lidt mere on hvad i har, og hvad i forestiller jer i har brug for?

Herefter kan vi diskutere videre omkring et konkret samarbejde hvis førnævnte lyder fornuftigt.

Med venlig hilsen
Thomas
ts@net4you.bg
Avatar billede saucer Nybegynder
12. august 2005 - 10:32 #5
Hej

Hvorfor er det at du har 2 ens indlæg ?? : http://www.eksperten.dk/spm/639210 ??

Hvis jeres Idé er så god hvad med at snakke med banken om det ?
Avatar billede fuxi Nybegynder
16. august 2005 - 09:38 #6
>> Saucer --- Det er ikke altid at det er nemt at låne så mange penge i banken, det kunne jo være at der var nogen af os der havde gæld i forvejen + en investor vil sikkert også kunne hjælpe på vej med at få rette forretningsmodeller, milestones etc. ind så de bliver rentable
Avatar billede fuxi Nybegynder
16. august 2005 - 09:42 #7
>> Kotler og Aeron
Det lyder fornuftigt at få forretningsplan, handlingsplan etc. på plads i første omgang. Det havde vi også regnet med at vi skulle, i første omgang var tanken at finde ud af om det overhovedet kunne lade sig gøre at finde investorer. Men det ser jo sådan ud :O) Det handler jo naturligvis også om at have en forretning der vil kunne tjenes penge på.

På nuværende tidspunkt hiver vi ca. 10.000 hjem om måneden, hvilket er for lidt. Det vil helt sikkert blive forbedret, idet vi har en række tiltag der skal laves inden vi begynder at kontakte en evt. investor.
Avatar billede saucer Nybegynder
16. august 2005 - 09:50 #8
Tak for points. Held og lykke frem over
Avatar billede sejeriversen Nybegynder
31. august 2005 - 15:13 #9
Tjek eventuelt www.companet.dk for målrettet kapital til de rette ideer