Avatar billede hallelujah Nybegynder
10. august 2005 - 16:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til installation af USB modem under Linspire Five-0

Jeg har tænkt mig at prøve at installere Linspire. På deres side siger de at de ikke understøtter USB-modems. Er der nogen der ved hvordan jeg vil kunne installere det? Mit modem er et Motorola SURFboard 5100.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2005 - 17:03 #1
" På deres side siger de at de ikke understøtter USB-modems" Men den tror du ikke på , eller??????????????
Avatar billede serverservice Praktikant
10. august 2005 - 17:09 #2
Jeg kender godt den type modem som er anvendt til kabelmodem i boligforeninger.
Der skal medfølge en cdrom med drivere til usb`en som du installerer - enten via en setup.exe - eller ved at indsætte dit usb stik i pce´en og følge guiden "Nyt hardware" og browse til driveren på cd.
Har du driveren på cd?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. august 2005 - 17:18 #3
sorry - havde ikke set det var under linux - ved ikke om der er linux drivere på cden
Avatar billede hallelujah Nybegynder
10. august 2005 - 17:20 #4
helgec: At de ikke understøtter det, betyder at de ikke har inkluderet software til at håndtere det, ikke at det umuligt at få det til at virke hvis man installerer den rigtige software (hvilket er det mit spørgsmål går ud på).
Avatar billede serverservice Praktikant
10. august 2005 - 17:32 #5
fandt ikke lige drivers til Linux , men her er et link til usb drivers og noget troubleshooting http://broadband.motorola.com/consumers/support/default.asp?supportSection=CableModems
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2005 - 18:33 #6
Jeg ved godt det ikke løser dit problem, men hvis din maskine har et netkort, kan du jo bare koble modemet til det via et netkabel. Det fungerer fint under linux.
Avatar billede hallelujah Nybegynder
12. august 2005 - 20:16 #7
Nåh, men jeg har selv fundet ud af det. Ellers tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2005 - 15:35 #8
Og hvad var løsningen???????????