Avatar billede jaho55 Nybegynder
26. april 1999 - 00:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Html formularer til access på intranet.

Vi skal have lavet et  lille intranet på et novell netværk (som jeg ikke har kontrol over), hvor brugerne (max 10 i pilotprojektet) skal kunne vælge diverse muligheder fra  rullemenuer på forskellige html sider. Når de trykker på send skal resultaterne gerne havne i access databasen på  min komputer.
Jeg synes egentligt at mit problem er meget simpelt, men som ikke-programmør står det efterhånden klart, at jeg har stukket hovedet lige ind i en  IT-bikube.
Jeg har uden problemer fået forskellige webservere (fx xitami og websuite) til at køre under win95 på min komputer. Jeg har installeret active perl og fået nogle simple perl-cgi's til at fungere, hvor resultaterne havner i en textfil og ikke i access. Jeg har ikke tid eller lyst til at lære perl eller noget andet sprog hvis jeg kan slippe for det. Er der nogen der kan anbefale en kombination af win95 kompatibelt software (incl webserver) med en venlig GUI der kan løse dette "simple" problem. Helst med mulighed for evaluering inden vi køber, da pengekassen er næsten tom.

Avatar billede akr Nybegynder
26. april 1999 - 12:33 #1
Du kan lave en makro i Access, der automatisk henter din tekst fil. Dette skal du gøre med OverførTekst - først skal du lave en Importspec. som fortæller hvorledes  filen skal importeres - det er her vigtigt at du i din tekstfil har separeret dine data med enten , ; $ eller et andet tegn som ikke vil forkomme i din tekst.

Importer afgrænset
angiv Importspec.-navnet
Tabellen i hvilken dataene skal tilføjes
Hvor på jeres netværk txt-filen findes

og så kører det uden problem - det virker hos os og er meget nemt!
Avatar billede jaho55 Nybegynder
03. maj 1999 - 09:15 #2
Ja det kan man gøre, men det bliver ikke rigtigt dynamisk. Jeg har kigget lidt på på kombinationen ms personal webserver og accessformularer lavet om til asp. Almindelige tabeller kan præsenteres på webserveren som asp, men formularer kan af en eller anden grund ikke. Hvis de kunne ville jeg være meget tæt på en løsning. Er der nogen der ved om det i det hele taget er muligt. Husk det hele foregår på en "stand alone" computer.
Avatar billede madsvoigt Nybegynder
04. maj 1999 - 23:14 #3
Jeg er 100% sikker på at det kan lade sig gøre at danne drop-down menuer i .asp der sender data til en database, så længe vi kun taler intranet og 10 brugere. Problemet med Personal webserver er at den kun understøtter 15 samtidige forbindelser (Godt Microsoft !!) Sammen med personal webserver kommer der en udførlig instruktion i hvordan man gør. Man kan i access hjælpefilen også finde information om hvorledes forskellige kontrolelementer opfører sig under .asp
Avatar billede boomer Nybegynder
26. maj 1999 - 19:10 #4
Kontakt mig på boomer@get2net.dk hvis du vil have en færdig løsning.

Laves hurtigt og billigt.
Avatar billede jaho55 Nybegynder
27. maj 1999 - 09:59 #5
På grund af svaret fra madsvoigt(som jeg ikke kan finde ud af at give point), har jeg solgt min sjæl til "The evil empire" og anskaffet frontpage98, og nu kan jeg faktisk få .asp til at fungere. Men så er der selvfølgeligt dukket nye problemer op så hvis jeg går i stå igen vil jeg bestemt overveje boomers tilbud.