Avatar billede sunesune Nybegynder
10. august 2005 - 12:53 Der er 6 kommentarer

Sharepoint fejler under opstart.

På en helt nyinstalleret small Business Server 2003 Premium, m. SP1 til sbs 2003, får jeg en besked om at en service eller driver fejlede under opstart. i Event vieweren står der:

#50070: Unable to connect to the database STS_Config on <i>servernavn</i>\SharePoint.  Check the database connection information and make sure that the database server is running.

Jeg har så søgt på fejlen og fundet denne side:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;840685

Men nu kommer det sjove (eller det er ikke så sjovt faktisk)...det løser IKKE problemet.

Nogen der har nogen løsninger! er meget desperat!!
Avatar billede karser Nybegynder
10. august 2005 - 12:57 #1
Geninstaller Sharepoint 2.0 ;o) ...var det et forslag!?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2005 - 13:00 #2
Prøv at se om du kan genkende dette scenario:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;883547
Avatar billede sunesune Nybegynder
10. august 2005 - 14:22 #3
Sharepoint er integreret i SBS 2003 så det er vist ikke sådan lige at geninstallere..

tonnybrandt: det løser desværre heller ikke problemet...:)
Avatar billede karser Nybegynder
10. august 2005 - 14:31 #4
...Det er korrekt at Sharep. er integreret, men da vidst ikke i version 2.0 eller?Du burde dog kunne geninstallere det alligevel... Det kan hentes som Standalone inst. hos MS. Om ikke andet burde du kunne inst. ovenpå...?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
10. august 2005 - 14:32 #5
hvor gammel er din cdrom fra MS ???

MC
Avatar billede sunesune Nybegynder
10. august 2005 - 14:45 #6
CDROMmen er fra en Action Pack, så jeg ved ikke hvor gammel den er, men den har været installeret før af min chef uden problemer...er lige startet på det her arbejde i sidste uge, så det er første gang jeg selv installerer fra de CDere.

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg geninstallerer den sharepoint version der følger med?