10. august 2005 - 12:47Der er
12 kommentarer og 1 løsning
Tun Puch Maxi
Hej. Jeg er den galde køber af en brugt Puch P, men jeg ved ikke hvordan de forskellige ting sidder og hvad det er. så i skal fortælle meget detaljeret. så er i søde .. Hehe :)
Det skal ikke være hvor man skal købe nogle dele, men noget man skal fjerne eller bore. Tak !
1. har man ingen ide om hvad noget af det er, så har man ingen mulighed for at hverken bore eller hakke en knallert, og en anden side er, at en puckh nu er SÅ gammel at motor og især venstra side af baggaflen er slidt op (baggaflen knækker af metal træthed, samt ryster op indefra), køb en nyere knallert / scooter, det andet bliver for dyrt.
1 typisk slår man plumpen ud, det er hård metal plumpen er lavet af, og er derfor ikke nem at bore ud (det er mere låseringen som skal bores ud (over)), du skal have topstykke og cylinder af, pakninger bør skiftes.
Ud over plumpen og den lille slagvolumen er den ikke direkte begrænset, men mange ting kan jo gøres for at gøre den hurtigere, men vil absolut ikek anbefale det, bremserne er SLET ikke beregnet til den fart. (og køres der på offenlig vej er det ulovligt at gøre)
som jeg skrev tidligere, har man ingen ide om hvad man laver så hold fingrene væk (og nej det er ikek nedladende ment, men de fleste begynder heller ikke at ordne huller i tænderne på sig selv, men overlader det til folk som ved hvad de laver, har man ikek rodet med motoerer før, så er det smarteste ikeka t begynda at bore, fjerne plump osv. for karburator skal bagefter dysses om, og nålen ligeledes ændres (normalt), samt der kan blive noget tændingsjustering)
retaxes, hjælper ikke noget med nummerplade, for den kan ikke indregistreres på den måde (bremserne er den store synder her) (har kørt på en puch med ca 120km/t det var ikke specielt sjovt, men man kom hurtigt frem *G* det var sjovere på min gamle puch monza, med hjemmelavede skive bremser foran OG bagved, gas støddæmpere fra en crossmaskine, 47mm cylinder, og 20mm delorto karburator (men det var dyrt *GGG*)
screem_brille> nej, omtalte maskine ville ikke kunne klare de krav der stilles i dag, det har vel også været sin sag med de gamle madkasseknallerter, hvor man skulle ha' en nummerplade.
Men vi var nok lidt vilde dengang, styrthjelm var ikke obligatorisk og det var kun en papmachehjelm (æggeskal)der ikke ydede megen beskyttelse.
retaxes, jeg lærte det da afstiveren til forskærmen knak (pga metal træthed) ved ca 85-90 km/t og blokerede forhjulet, utrolig nok havde jeg netop den dag styrthjælm på, og ruskinsjakke, slap med afskrabninger (de var dog ret dybe), men ham jeg havde bagpå bræbbede næsen ved at ryge op i min styrhjelm, ellers skete der ham intet.
ved en lejlighed, hvor jeg blev kørt ned af bil, røg jeg lige på hovedet ind i tværholdene bil. Til alt held var det en Loyd, en a de få biler hvor siden var af pap, jeg slap med lammende stød på låret, 1½ månede i sengen uden styrthjelm, den blev anskaffet efter opholdet i sengen.
Æter i bensinen var jo obligatorisk, men inden alt det smed man lige Redex i tanken så koksen i cylinderen blev blæst ud, hjalp også på farten.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.