Avatar billede happyhenrik Nybegynder
10. august 2005 - 11:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Blokere afsendelse af ekstern mail

Er det muligt at blokere en bruger der kører outlook 2003, så han kun kan maile internt i firmaet og ikke ud i den store www verden ? Vi kører exchange 2003.
Avatar billede karser Nybegynder
10. august 2005 - 11:43 #1
Tror ikke det er muligt, uden at bruge et 3. parts produkt!? ;o)
Avatar billede maagen Nybegynder
10. august 2005 - 11:48 #2
Jeg tror du skal kigge lidt på relay instillingerne på exchangeserveren. Der er det vist muligt at blokere en enkelt bruger i at relaye til andre mailservere.
Avatar billede karser Nybegynder
10. august 2005 - 12:00 #3
Det er kun muligt at blokere/tillade relay for IP adresser eller subnet... Ikke på brugere! ;o)
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
10. august 2005 - 12:10 #4
karser: kender du nogen 3.parts produkter der kan det ?
Avatar billede karser Nybegynder
10. august 2005 - 12:15 #5
Ja, men dem jeg kender er ikke gratis!

Der er et, som jeg mener er et godt produkt. Det hedder ClearSwift MailSweeper for SMTP. Der ligger også AntiSpam, AntiVirus samt mange andre brugbare funktioner i. Men det er som sagt ikke gratis, ej heller billigt! Men det virker! ;o)
Avatar billede karser Nybegynder
10. august 2005 - 12:16 #6
læs om det på www.clearswift.com
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
10. august 2005 - 12:41 #7
ser spændende ud - tak for det
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
10. august 2005 - 12:41 #8
karser - smid lige et svar
Avatar billede karser Nybegynder
10. august 2005 - 12:44 #9
Velbekomme! ;o)