Avatar billede list-jensen Nybegynder
02. november 1999 - 02:24 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Service Packs

Jeg bruger NT4 Workstation m/ SP3.
Forleden installerede jeg SP4 eller prøvede på det. Efter endt installation skal maskinen genstarte. Nu er problemet at DET BLIVER DEN VED MED. Uendeligt. Prøver jeg et gendanne den gamle konfiguration kommer "katestrofe" skærmen. Med hjælp af repair disken og en halv fl. whiskey er jeg kommet tilbage til SP3 og maskinen kører igen. Jeg har prøvet at formatere HD og indlæse NT4 forfra og det samme sker igen. Nu holder jeg mig til SP3. Den virker trods alt. MEN, hvorfor kan jeg ikke installere SP4? Jeg har ikke prøvet med SP5 ell. 6. Jeg tør ikke.
Avatar billede killer Nybegynder
02. november 1999 - 08:14 #1
Der har været nogle "known issues" som M$ så fantastisk siger det. Men SP5 har jeg aldrig (7-9-13) haft problemer med, du kan altid installere den så du kan afinstallere den igen :o)
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
02. november 1999 - 08:16 #2
Hvis du vil overleve nytår skal du bruge SP4, SP5 eller SP6 !

Men der kan være problemer på grund af maskinekonfiguration eller software.
Prøv at gå tilbage til "stenalderen" med den hardware du kan udskifte.
Hvis du har kørt SP4 fra en CD, skal du være opmærksom på at den ikke virker korrekt hvis den er bootbar !
Avatar billede herskegut Nybegynder
02. november 1999 - 08:51 #3
SP4 er en Servide pack der er fuld af fejl, det er derfor at SP5 udkom så kort tid efter, men nu da SP6 er her retter den nogle bugs i SP5, så et godt rød læg IKKE SP 4 ind, på nogen måde overhovedet
Avatar billede jinxed Nybegynder
02. november 1999 - 09:40 #4
jeg vil anbefale SP5, den er gennemtestet og den kører(imodsætning til SP4, de første SP5 og formentligt de første SP6)

killer >> ditto : )
Avatar billede rootsec Nybegynder
02. november 1999 - 15:14 #5
Jeg har ikke haft nogle problemer med SP4. Jeg bruger den danske version af NT4. Jeg installerede ikke oven på SP3, men fra et rent NT system. Og det kører.
Avatar billede codpiece Nybegynder
02. november 1999 - 17:10 #6
Jeg er enig med midgaardsorm, der er mange maskinspecifikke fejl og problemer ifm opgraderinger. Vi skulle bare lige flashe en bios i en gammel Compaq server men den kom aldrig op igen.

Vi blev nødt til at installere på en splinterny reserveserver (kan man sige det?) og starte forfra med restore og genopretning af 2000 shares. Det blev vist en lang aften for ravelin...

Et godt råd: Spring direkte til SP5, check fabrikantens hjemmeside, gå derefter ind på http://www.deja.com/=dnc/home_ps.shtml og søg efter f.eks. NT SP5 servermodel eller noget i den stil. Og husk en god backup.
Avatar billede langbein Nybegynder
07. november 1999 - 19:50 #7
Vet ikke om dette kan ha noe med saken å gjøre, men i et tilfelle så hadde jeg et lignende problem. Maskinen "frøs" i oppstart. Fjernet nettverkskortet og maskinen gikk så greit. Viste seg å ha oppstått kollisjon mellom Interrupt for nettverkskort og tastatur som begge var gitt tildelt interreupt 3. Satte nytt interrupt til nettverkskortet, sette kortet på plass igjen og maskinen fungerte. Aner ikke om en servicepakke kan medføre en slik feil, altså endring i interrupt ?!!
Servicepakke 5 som kan lastes ned fra Microsoft kjører ellers ganske greit. (Problemfritt.)
Avatar billede michaelsen Nybegynder
01. juni 2000 - 23:07 #8
Hmmm bruger da servicepack 4 som kom med min HP Vectra vli8, den fungere da udemærket. Hvad skulle der være vundet ved at lægge en senere servicepack ind når noget fungerer er det vel et argument for at lade det være nix?