Avatar billede jespertage Nybegynder
09. august 2005 - 19:51 Der er 7 kommentarer

Opsætning

Jeg Har lige installeret windows 2003 server på en computer, men mangler en guide til at sætte den op. Jeg skal bruge den til.
En lokal filserver
Ftp server
den skal kun jeg køre webserver med mysql og php
Hvordan finder jeg hjælp til sådan noget ???
Avatar billede karser Nybegynder
09. august 2005 - 20:07 #1
Gå ned i start menuen, og klik på "Manage Server Roles" eller "Configure my server"...

Der har du din guide, til Filserver og FTP! Resten kan jeg ikke hjælpe dig med!

;o)
Avatar billede jgkl Nybegynder
10. august 2005 - 13:29 #2
Du skal også huske at installere IIS, som ligger under den rolle der hedder application server. når de er installeret og du har genstartet en gang kan du hente mysql serveren, og installere den, hent så mysql administrator og en php installer, og installer disse 2, så konfigurer de sig selv op til IIS, så skulle du være klar.

ps. husk at sætte dit website til at kigge på index.php som start side, når du når så langt
Avatar billede jespertage Nybegynder
11. august 2005 - 21:42 #3
Så har jeg gjort det. men hvordan sætte jeg det op med den rigtige ip (jeg har Fast ip adresse)
Avatar billede leif Seniormester
11. august 2005 - 21:45 #4
IPen har ingen betydning ! Ikke andet end at du skal åbne for port 80 for at folk udefra kan se siden !
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. august 2005 - 21:46 #5
Hvis du har fast ip fra din internet udbyder, skal den stå i din router. i routeren, skal du så sende de relevante porte videre til din server f.eks. skal du oversætte din eksterne port 80 til din intene port 80 for at få webserveren til at fungere.

f.eks.
Eksterne        -> Intern
80.40.265.76:80 -> 192.168.1.100:80
Avatar billede jespertage Nybegynder
11. august 2005 - 21:52 #6
det må jeg lige prøve tak for hjælpen ind til nu
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. august 2005 - 22:19 #7
Husk også at hvis du skal kører ftp skal du åbne port 21 også.