Avatar billede asl Nybegynder
09. august 2005 - 19:19 Der er 4 kommentarer

CMOS batteri

Hej
Min bærbare Targa Xtender 400 har nu nået en alder hvor CMOS batteriet er brugt op. Der kom ikke nogen advarsel før batteritilstanden var så lav at klokken ikke gemmes. Batteriet der sad i var et Maxell CR2025 3V. Jeg prøvede først med et CR2032 - det resulterede i at pc'en ikke kunne starte (blæseren kører et par omgange og dør ud). Efter at have sat det gamle batteri i igen virker pc'en (men selvsagt ikke klokken!). Nøjagtigt det samme skete imidlertid da jeg gik ned og købte et CR2025 batteri som det der sad i oprindeligt!! Hvad kan der være galt?
Det nye CR2025 er af mærket GP og altså ikke (helt) magen til det originale...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2005 - 19:31 #1
Er du sikker på at det nye batteri er et 3 volt :

På denne side er et GP CR2025 1½ Volt og det kunne jo godt give forklaringen på at det ikke virker.
http://www.ice.dndservices.co.uk/shop_show_item.php/MID/76/IID/139/PAGE/shop_company_index.php
Avatar billede asl Nybegynder
09. august 2005 - 22:43 #2
Yes, begge begge de batterier jeg har prøvet var tre volt (hvis man læser på den pakke der er på hjemmesiden du linker til står der også tre volt - tror de har skrevet forkert i teksten, men never mind). Men tak for forslaget!
Avatar billede dukoman Nybegynder
16. august 2005 - 23:09 #3
Jeg tror mest det er noget med hvor mange milliampere den gældende batteri giver.. se om der står på batteriet hvor meget milliampere den afgiver.. bare et forslag!
Avatar billede asl Nybegynder
17. august 2005 - 08:56 #4
Miliampere angives ikke på batterier eftersom den afhænger af modstanden i det man bruger det til.