Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
09. august 2005 - 19:15 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

Hvilke programmer bruger du?

I kender det alle sammen - når pc'en skal reinstalleres farer man nettet rundt og leder efter de nyeste versioner af de programmer man oftest bruger, samt tilgængelige service packs, drivers, mm.
Mit spørgsmål lyder:
Hvilke programmer/værktøjer/drivere leder du efter på nettet, når du har/skal reinstallere(t) maskinen?

Håber på seriøse svar til mit projekt som jeg desværre ikke kan gå i detaljer med endnu :)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
09. august 2005 - 19:24 #1
Firefox
Thunderbird
OpenOffice
Vim
Sun Java
Drivere til grafik, lyd og netkort
Og så er jeg lige en tur omkring http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx og hente det meste...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 19:26 #2
OpenOffice, Java, Firefox, Thunderbird, motherboard og grafik kort drivere fra ASUS, WLAN  driver fra Linksys, SP4 til windows 2000, USB2 driver fra IOGEAR og diverse spil patches.

Men jeg gør nu gerne det at jeg planlægger en reinstall. Så jeg inden jeg begynder at installere maskinen har hentet de vigtigste drivers, det hele er så brændt på en CD. Efter windows har installeret køre jeg så alle mine patches og programmer på. Som en afslutning, henter jeg de seneste windows patches med windows update og så er maskinen i luften igen.
Avatar billede pehory Nybegynder
09. august 2005 - 19:27 #3
Start med at fjerne windows messenger http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm :-)
Opdater Windows til SP2. Opdater antivirus (hvis du har det)
Skaf dig en god firewall og et/nogle anti-spyware programmer.
Opdater ellers drivere/BIOS til bundkort, grafikkort osv.
Tag så en tur på nettet og opdag hvilke plugins du skal ha' på din browser (f.eks. flash og java)
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
09. august 2005 - 19:30 #4
udover det meste af ovenstående, henter jeg sysinfo fra coolbeans.ws. Derudover så tager jeg det som det kommer/skal bruges....
Avatar billede marzman Nybegynder
09. august 2005 - 19:40 #5
Diverse drivers
McAfee Antivirus samt spamfilter (Ad-Aware)
Windows update (SP2)
Total Commander
Firefox
Microsoft Office XP
MSN Messenger
Winamp
Photoshop
ThemeXP

Ud over de ca. 30 andre små programmer jeg får installeret hurtigt
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2005 - 19:53 #6
Sun Java
spamfilter
div. free spyware/maleware/adware
Frie plug-in til fx Adobe og MM extensions
MSN Messenger
Winamp
Drivere audio-video,mv.
Bios updates
SP2 + det løse
Font viewers
p2p stuff
q-time
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. august 2005 - 21:16 #7
Driver til pc for den funker, samt alle service pak.
Programmer
Avast (virus program)
BSplayer (til afspilling af film på pc)
Codex til filmene
Msn
iTunes (musik program)
Power dvd (til mit dvd drev)
Nero (når der skal brændes)
Office pakken
VNC (så jeg kan fjernstyre min stationær fra min bærbar)
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. august 2005 - 21:17 #8
Ups fik klikker på send enden jeg var færdig.

Men det er de programmer jeg installere.

Men alle de programmer jeg bruger har jeg downloadet og lagt på mit ekstre drev hvis jeg ikke har cdérne til dem.

Mvh Kim
Avatar billede borrisholt Novice
10. august 2005 - 07:51 #9
Dirver tli min PC. Jeg har altid en CD rom samt et biblotek liggende på min PC.

Windows 2000
Internet Explore.
Media Player
Delphi 7(Et programmerings sprog fra Borland)
Microsoft Visual Studio 6 (Et programmerings sprog fra Microsoft)
Alcohol 120%
Msn
Microsoft Office 2003
McAfee Antivirus samt spamfilter (Ad-Aware)
SpamFighter

Også selvfølgelig opdateringer til det hele

Jens B
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. august 2005 - 08:17 #10
Glemte lige i min opsætning at nævne at som noget af det sidste så bliver der installeret programmer til at rippe dvdérne ind på pc da det er nemer at holde styr på dem. Men lidt forskelligt da jeg skifter tit for at teste dem for at finde det beste og nemmeste
Avatar billede winchester Nybegynder
14. august 2005 - 13:14 #11
Har alt liggende på en andet drev inden jeg går i gang.
Starter med en installering af SP2 - uden forbindelse til nettet, bruger den gratis-cd fra Microsoft, man kan bestille.
Installere så Norton Antivirus og går på nettet og får hurtigst muligt opdateret den sammen med Windows Update.
Fjerner Windows Messenger og deaktivere Windows XP ZIP-Utility.
Så kommer alle de normale programmer jeg bruger:
Microsoft AntiSpyware BETA
WinZip 8.1
O&O Defrag Pro v6.5
Word 2000
Adope Acrobat Reader 6

+ drivere.
Driveren til grafikkortet altid som det første, så jeg kan få en ordentlig opløsning med det samme. Derefter skal lydkortet installeres så jeg kan høre musik mens jeg installere alt det andet :-)
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
27. februar 2006 - 21:20 #12
beklager jeg ikke har fået lukket spørgsmålet noget før...tak for hjælpen alle sammen :)
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. februar 2006 - 21:39 #13
Kan du fortælle hvad du skulle bruge det til? Bare nysgerighed?

Citat
Håber på seriøse svar til mit projekt som jeg desværre ikke kan gå i detaljer med endnu :)
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
27. februar 2006 - 21:58 #14
min oprindelige ide var at lave en slags "toolbox" på nettet hvor alle de gode ting som folk oftest bruger, var placeret så man ikke skulle fare rundt på nettet for at finde dem men jeg fandt langsomt ud af at det ville blive et enormt arbejde at vedligeholde det site med links osv. så projektet døde lidt :)
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. februar 2006 - 22:00 #15
Hehe okay

Et link til siden hvor programmet lå og s¨å et link til deres opdaterings program. Ville den så ikke være hjemme?
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
27. februar 2006 - 22:05 #16
delvis men der ville stadig være links at skulle vedligeholde. Sites har det med at skifte links ret tit :)
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. februar 2006 - 22:10 #17
Ja det er self. rigtig.

Men godt kunne det jo være for de "nye" pc bruger da ikke helt ved havd de leder efter.
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
27. februar 2006 - 22:19 #18
jeps..men nu må vi se om jeg gider gøre noget ved det på et tidspunkt :)