Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
09. august 2005 - 19:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer starter ikke når printer er tændt

Hej allesammen,
Jeg har et mærkeligt problem med en "HP-psc-2175 all in one" printer der er tilsluttet usb porten. Når printeren er tændt vil maskinen ikke starte op, kommer kun til bios vinduet, maskinen går helt død og skal genstartes med tænd/sluk knappen. Så snart printeren bliver slukket starter maskinen op helt normalt!
Bundkort MSI, pentium 4, usb 2, ram 1024 mgb, Winxp prof.
Håber der er en der kan hjælpe, på forhånd tak!
Med venlig hilsen, B. Jacobsen
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. august 2005 - 19:08 #1
Du har selvfølgelig XP SP2 på maskinen ! !

Du kan gå ind i enhedshåndteringen, og fjerne alle dine USB porte, og derefter genstarte maskinen. Den skulle så gerne genfinde dem igen.
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
09. august 2005 - 19:16 #2
Ja der er SP2 på maskinen, jeg sidder ikke ved maskinen, så jeg kan ikke prøve at fjerne usb portene, men der er flere andre ting sluttet til usb portene bl.a. mus og en epson printer, og det giver ikke problemer, men vil prøve dit forslag når jeg om et par dage kommer i nærheden af maskinen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. august 2005 - 08:47 #3
Jeg ville forsøge at udskifte USB kablet til printeren.

Jeg har oplevet et par dårlige kabler (der ellers virkede fint), der fik computeren til at hænge meget under opstart. Efter en 5-6 minutter kom den dog i gang.
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
10. august 2005 - 20:32 #4
Hej ole madsen, tak for dit forslag, jeg vil afprøve det når jeg kommer i nærheden af pc'en i week-enden.
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
14. oktober 2005 - 12:16 #5
Endelig er problemet løst, det var en biosopdatering der skulle til! Computeren førsøgte at at starte op på printerens flash-drev. Problemet kan løses på 2 måder, enten en bios opdatering eller ved at isætte et tomt kort i printerens flash-drev.

Tak til jer der forsøgte at hjælpe!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. oktober 2005 - 14:17 #6
Jeg tror faktisk jeg har hørt om sådan en historie, en enkelt gang før. Men det var ikke noget jeg var kommet i tanker om.... - det er nok en man bør huske :-)