Avatar billede antlogik Nybegynder
09. august 2005 - 15:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SMSFlood-HellSMS trojan

Hey alle

Jeg har lige geninstalleret min computer. Lige efter at jeg kunne bruge den fik jeg denne virus. Jeg er ikke helt sikker på hvad den gør, andet end at jeg har fået nogle beskeder om at min windows version er korrupt og jeg skulle gå til en side for at rette det. Ved det er den virus der gør det. Men den har åbenbart også lavet en process der ligner system processer, der så bare tager ALT CPU så jeg intet kan lave. Processen hedder nvsvc.exe.

Selv om jeg har installeret antivirus og den finder hellsms.exe, så blir den ved med at komme igen når jeg genstarter. Mht. processen så har jeg stoppet den adgang til nettet med min firewall, jeg har gjort så den ikke starter op ved start.

Hvis der er nogen der ved hva jeg skal gøre for at blive af med virusen, eller kender til et program der kan fjerne den, så vill jeg meget gerne høre fra jer :)

Mvh.
AntLogiK
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2005 - 16:47 #1
Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://danborg.org/spy1/HJT/hijackthis.exe
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger jeg på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede antlogik Nybegynder
09. august 2005 - 16:55 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:53:31, on 09-08-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Hacker\KAVPF.exe
C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Opera\Opera.exe
C:\Programmer\Total Commander\TOTALCMD.EXE
F:\Apps\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\System32\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - Global Startup: Kaspersky Anti-Hacker.lnk = C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Hacker\KAVPF.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1123507227202
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Unknown owner - C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2005 - 17:00 #3
Virus'en kan ikke ses i loggen, så jeg vil anbefale dig dette:

Hent denne Kaspersky scanner.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

Genstart normalt og fortæl om den nappede virus'en.
Avatar billede antlogik Nybegynder
09. august 2005 - 17:18 #4
Er det et antivirus program? eller bare en scanner?

Og hvilken fil skal jeg køre for at starte scanneren?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2005 - 18:25 #5
Du downloader blot filen mwav.exe, genstarter i fejlsikret tilstand og dobbeltklikker på mwav.exe.
Det er et selvudpakkende arkiv og den starter programmet op efter udpakningen.

Det er en virusscanner, men den tager også en del spyware.
Avatar billede antlogik Nybegynder
10. august 2005 - 01:03 #6
Det virkede =)

hellsms var åbenbart fjernede, men den fandt en anden virus som jeg tror var den der fik hellsms til at komme igen og igen.

Mange tak for hjælpen, smid et svar så du kan få dine point ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2005 - 07:12 #7
Det lyder søreme godt :)

Her er svaret ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2005 - 15:23 #8
Takker for point :)