Avatar billede sciliai Nybegynder
09. august 2005 - 13:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk til Kontorfællesskab, hvilket udstyr?

Hej Eksperter..
jeg skal sætte et trådløst netværk op til det eksisterende kabel netværk. det jeg såfremt har kunne læse mig til er at jeg mangler et  access point som efter min forståelse kan kobles på en hub eller switch.
jeg har kigget på nogle forskellige modeller:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65493
og
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90282
men den er i den dyre ende af budgettet
og
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=24935
men så vidt jeg kan se kan den kun køre med 11 mbit.
mit spørgsmål er så: hvilket skal jeg vælge da det skal køre stabilt og egentlig ikke røres ved.. og er der nogle alternativer til dem jeg har kigget på..
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
09. august 2005 - 13:24 #1
Kontor-landskab , så tyder det på erhverv. Det betyder at du skal være lidt obs på sikkerhed. umiddelbart ville jeg vælge 1 - under ingen omstændgheder 3eren da den jvf edb-priser kun kan køre wep, som bestemt ikke er sikkert nok.

Det skal minimum kunne køre wpa-sk, hvordan er resten af det system, har du noget server 2003, active directory, stående et-eller andet sted, således du kunne komme til at køre IAS ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2005 - 13:31 #2
Det kan jeg ikke svare på med de oplysninger du har givet. jeg skal vide

1. hvor mange mennesker taler vi om
2. hvad er deres behov for båndbredde, er der personer der køre tunge netværksbaserede applikationer
3. hvad er de fysiske dimentioner af området hvor nettet skal dække, hvad er væggene og etage dækkene lavet af,
4. hvordan er det elektroniske miljø i området. er der udstyr der støjer
Avatar billede sciliai Nybegynder
09. august 2005 - 13:34 #3
jeg har desværre ingen server eller noget, bare en internet adgang som man har hjemme i stuen.
En anden ting jeg glemte at sige er at den skal kunne køre både mac og pc, jeg ved ikke om det overhovedet er et problem?
Sci..
Avatar billede sciliai Nybegynder
09. august 2005 - 13:40 #4
Det skal dække 1-3 bærbare computere af gangen.
Diminsionerne er et ret stort rum omkring 90 km2 og et lille møde/hvilerum ovenpå adskilt af trægulv..
behovet er mest til mail og net adgang.. når du siger udstyr der støjer mener du så stor generator eller andre computer? men der er omkring 8 computere i rummet og der er og et par stykke nede ved underboen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2005 - 13:50 #5
HMmmm det kan formentlig klares af et accesspoint, hvis dette placeres rigtigt. Jeg ville gå efter et 802.11G standard med dual channel da det giver den bedste båndbredde. Apples airport har jeg hørt meget godt om, men ikke selv prøvet, ellers ville jeg kikke på linksys da de er et datter selskab af cisco og har cisco firmware hvilket er kvalitet.
Avatar billede sciliai Nybegynder
09. august 2005 - 13:53 #6
jeg siger jeg mange tak..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. august 2005 - 13:58 #7