Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
09. august 2005 - 09:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows XP på mac mini?

Kan man installere Windows XP på en Mac Mini?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 10:09 #1
Nej, men du kan installer Linux
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 10:12 #2
Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
09. august 2005 - 10:22 #3
hvordan ser Linux ud. altså ligner det meget windows eller?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 10:25 #4
Ja det ligner Linux meget lige som OS X til Mac gør.

Hvorfor vil du have XP på? Hvilke funktioner er det at du vil have?
Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
09. august 2005 - 10:27 #5
det vil jeg heller ikke jeg fatter bare ingenting af OS X og så tænkte jeg at det ville være lettere hvis man kunne inztallere windows på
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 10:29 #6
Windows kan du ikke køre. Men Linux kan du, så kan du dog formentlig lige så godt lære at bruge OSX
Avatar billede Spotgun Seniormester
09. august 2005 - 14:11 #7
Du kan også få Virtual PC til OSX - det virker såmænd fint nok, og så kan du selv vælge hvilken windows version du vil installere på det. Det kører dog ikke native på maskinen, men emulerer egentligt bare windows, og kører derfor noget langsommere...

Se mere her: http://www.microsoft.com/mac/products/virtualpc/virtualpc.aspx?pid=virtualpc
Avatar billede benjisan Nybegynder
25. august 2005 - 16:27 #8
Du kan ikke installere XP på den!!! Der er jo ikke noget diskettedrev i en Mac Mini!!! :D
Avatar billede a.schou Nybegynder
26. september 2005 - 18:52 #9
Ehh hvor bruger du disketter til xp?!
Avatar billede benjisan Nybegynder
27. september 2005 - 12:45 #10
Kommer XP ikke på en 3-400 disketter?? :D

P.S. Du må ikke tage mig seriøst! -Jeg driller bare :-)
Avatar billede a.schou Nybegynder
27. september 2005 - 17:21 #11
hehe sry, men man ved aldrig. Det er ikke alle på dette forum, specielt på macdelen, der er 100% inde i tingene.
Avatar billede giorgio Nybegynder
29. april 2006 - 09:51 #12
Nu kan du installere win xp på en mac mini :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. april 2006 - 11:06 #13
giorgio>> Kun hvis han har købt den med intel processor.
Avatar billede giorgio Nybegynder
29. april 2006 - 11:09 #14
ja ja enig, men det er da en lækker feature, især hvis man bruger Workstation 2.1 og ikke apples egen boot camp, så kan den køre både os x og xp på samme tid uden at tabe hastighed.