Avatar billede psyco Nybegynder
11. april 2001 - 15:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Transperant billede

Hejsa.
Jeg skal lave et slags skrivebordsmiljø med ikoner.
Dele af mine ikoner skal være transperante på baggrundsbilledet (ikonerne er bmp format)
Hvordan er det lige man gør det???
Avatar billede borrisholt Novice
11. april 2001 - 15:40 #1
http://torry.net kan du downloade en komplet løsning.

Jens B
Avatar billede psyco Nybegynder
11. april 2001 - 17:03 #2
Er det ikke muligt at være lidt mere konkret.
Det er temmelig meget på den side!
Avatar billede janbb Juniormester
11. april 2001 - 18:41 #3
Er det ikke lettere at konstruere ikonerne med transperante områder ?.Ikoner kender jeg ikke så mange programmer, der kan lave (Turbo 7 havde denne feature).Af nyere \"modeller\" mener jeg fornylig at være stødt på et af ADOBES programmer.
Lyder ellers som et spændende program det du er i gang med.
Avatar billede nico26 Nybegynder
11. april 2001 - 21:00 #4
Med delphis image editor kan du lave ikoner, og angive hvilken farve der skal være transparent
Avatar billede martinlind Nybegynder
11. april 2001 - 22:53 #5
ImageList.Draw();

Den skulle kunne klare det.
Avatar billede ysubhi Nybegynder
12. april 2001 - 13:01 #6
Der er en artikel i http://www.delphi3000.com/ der handler om transperante titler på skrivebords-ikoner. Den skulle du måske kigge lidt på. 8-)

ysubhi
http://fotx.net/ysubhi

Avatar billede Slettet bruger
12. april 2001 - 17:36 #7
Åbn dit billede i photoshop. Opret et nyt, som \"tranparent\" op kopier dit billede oven i dette, og gem det. Brug det derefter.
Avatar billede psyco Nybegynder
13. april 2001 - 01:52 #8
Takker
Funktionen hedder godt nok TImageList.DrawOverlay men det var lige det jeg ledte efter.
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. april 2001 - 13:02 #9
Havde lidt travt så jeg fik ikke kigget efter *S*.