Avatar billede sen60 Nybegynder
09. august 2005 - 00:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Montering af køler på CPU

Jeg har købt en demomodel Intel køler til socket 478, som jeg gerne vil have monteret korrekt på en Celeron CPU.
Det er kontakten ml. alu-klodsen og CPU'en, jeg ikke har styr på.
I bunden af alu-klodsen sidder der noget på ca. 5x5 cm., der nærmest ligner sølvpapir. Det ser ud som om, der har været skrabt i en sort masse, der er på sølvpapiret.
Celeron'n er ny og ubrugt.
Hvordan gør jeg med pasta og og de 2 dele?
Avatar billede svale77 Nybegynder
09. august 2005 - 00:53 #1
Har du pasta i din PC??? Så er det nok derfor den tér sig! Jeg er blevet opdraget med at maden skal blive på spisebordet og ikke lægges i computeren! Så funker det hele som det skal! Lad være med at lægge mad i din PC den går bare i stykker!
Avatar billede sen60 Nybegynder
09. august 2005 - 01:04 #2
"Én svale gør ingen sommer", men 77 giver måske hedeslag.
Det er vist kun dig, der tér sig.
Min PC - om jeg må kalde den sådan, tér sig ikke og kommer heller ikke til det, når "alvors-eksperterne" har talt.
Seriøse kommentarer - TAK!
Avatar billede donby Nybegynder
09. august 2005 - 01:10 #3
du skal sørge for at bunden af køleren, dvs den del der skal sidde på cpu er helt rengjort, derefter skal du have et lag kølepasta, jævnt fordelt ca 1-2 mm tykt på, så er det bare at sætte køleren på
Avatar billede sen60 Nybegynder
09. august 2005 - 01:21 #4
For lige at få det helt på plads.
Skal jeg fjerne "sølvpapiret"?
Hvordan gør jeg bedst fladen helt ren?
Avatar billede donby Nybegynder
09. august 2005 - 01:35 #5
sølvpapiret kan du godt fjerne. tror det er brugt til at overføre varme.. evt spørg forhandler.. du gør den vel bedst ren med sprit eller lignende. bare sørg for at gøre den ren med en fugtig klud til sidst og lad den tørre helt inden brug.. virker sprit ikke er der altid cellulose fortynder he he.
Avatar billede sen60 Nybegynder
09. august 2005 - 01:55 #6
Fjerner papiret og sætter metal mod metal med pasta imellem.
Skal der virkelig et så tykt lag på?
Send svar og der er P.
Avatar billede donby Nybegynder
09. august 2005 - 02:19 #7
ca 1mm jævnt fordelt
Avatar billede msknives Nybegynder
10. august 2005 - 08:37 #8
Som donby siger er "sølvpapiret" sikkert Thermal Compound, som bruges ligesom kølepasta, det sidder standardmonteret på flere kølere, hvad det er bedst skal jeg ikke kommentere, men det skal renses af og der skal påføres ny pasta inden køler og CPU sættes sammen som beskrevet, skal selv i gang med samme montering. Held & lykke