Avatar billede deetox Nybegynder
08. august 2005 - 19:21 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Windows x64 eller standard xp?

hej. jeg er ved at få samlet et rimlig heftigt system med en amd fx-57.
jeg vil høre om hvad der best kan betale sig at bruge som styresystem.
jeg har lige hørt at der er en del spil der ikke kan køre under x64.
men kan jeg godt installere windows xp på den?
hjælp. hvad skal jeg vælge / gøre. er det bare falske rygter om spil på x64?
Avatar billede boxer Nybegynder
08. august 2005 - 19:24 #1
Nej, der er en del der ikke virker til x64. Det værste er nok at du vil få meget svært ved at finde drivere til x64.
Avatar billede deetox Nybegynder
08. august 2005 - 19:28 #2
men kan jeg godt køre med xp på en 64 bit processor?.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. august 2005 - 19:30 #4
Ja det kan du godt - læs ovennævnte anmeldelse.
Avatar billede deetox Nybegynder
08. august 2005 - 19:31 #5
takker... venligst svar. det kunne jeg godt bruge til noget det der!. (det gik sq hurtigt ;)  )
Avatar billede driis Nybegynder
08. august 2005 - 19:31 #6
Hvis jeg var dig, ville jeg undersøge om der findes drivere til Windows x64 til dit hardware.
Hvis ja, kan du fint installere Windows x64. Hvis ikke, skal du nok lade være og i stedet installere "normal" Windows XP.

Spil kører fint, det er i hvert fald min erfaring.

Med hensyn til drivere er der flere og flere producenter der frigiver 64 bit drivere - bl.a. Brother og Logitech er fornylig kommet med på vognen. Men undersøg det for netop dit hardware før du installerer.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. august 2005 - 19:32 #7
Du får et svar - glad for at jeg kunne hjælpe.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. august 2005 - 19:33 #8
Du vil kunne opleve at nogle spil ikke kan køre på 64 bit og heller ikke supporter det. Men at de ikke supporter det, betyder omvendt heller ikke at det ikke kan køre det :o)
Avatar billede deetox Nybegynder
08. august 2005 - 19:35 #9
hmm... står lidt i et dilemma nu. der er nogen der siger at spil ikke virker. (inkl. nogle hjemmesider) og nogen siger at de gør. er der nogen der har erfaring med x64?

jeg går ud fra at mit hardware er understøttet. der vil bla. være 2x eVGA GeForce 7800 GTX som SLI.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. august 2005 - 19:40 #10
Du kan få mere ydelse af x64, ingen tvivl om det.
Men ifølge de ting jeg har læst vil der være spil, programmer og drivere der ikke fungerer med det.
Derudover vil en stor del af de fungerende programmer kun køre 32 bit.
Avatar billede deetox Nybegynder
08. august 2005 - 19:41 #11
takker igen. stor hjelp. og jeg vil læse den anmeldelse igennem. meen tror jeg holder mig til xp
Avatar billede boxer Nybegynder
08. august 2005 - 19:43 #12
Velbekomme og tak for point :o)
Det ville også være mit valg.