Avatar billede jms_nork Nybegynder
08. august 2005 - 15:33 Der er 1 kommentar

Deling af filer - WEBDAV

Kan webdav benyttes til deling af filer ?
Jeg har forsøgt mig lidt og har fået webdav integreret med apache. Jeg kan logge på med en bruger, oprettet via htaccess. Jeg kan hente filer fra drevet og uploade dokumenter, men har ikke haft success med at oprette nye mapper. Findes der ikke en smartere måde at oprette brugere end htaccess/htpasswd ? Systemet skulle være et alternativ til ftp med de samme funktioner. Er jeg på rette spor eller skal jeg droppe tanken om at dele filer til flere brugere med webdav?
Avatar billede tomdane Nybegynder
02. januar 2006 - 08:40 #1
Hej

Er du kommet videre? Jeg roder selv med WebDAV på en IIS server men sidder fast (se http://www.eksperten.dk/spm/675776)

Kan du oprette en mapning til et netværksdrev (f.eks. P:\ til din webdav mappe)?

Mvh, Thomas