Avatar billede dayoff Nybegynder
08. august 2005 - 14:28 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Netværks spørgsmål

Hej eksperter :)

Jeg har 2 computere computer 1 bruger jeg til at spille på og surfe og alt det der, computer 2 bruger jeg til filserver.

Computer 1 er på nettet, men det er computer 2 ikke. Kan jeg godt have 2 netkort i computer 1 hvor det ene netkort er til internettet og det andet har ip'en 192.168.50.30 og er på lokalnetværk. Så min filserver har ip'en 192.168.50.1 kan jeg så godt komme ind på min filserver med computer 1 og så stadig være på nettet på computer 1 ?

Computer 2 skal ikke være på nettet.
Avatar billede spine Nybegynder
08. august 2005 - 14:30 #1
ja det kan du godt... men hvis du bruger den som filserver har du vel net adgang til den i forvejen har du et LAN kørende ?? altså via en hub/ switch ??
ellers kan du bare sætte et krydset kabel mellem de to pc'er fra netkort 2 pc1 til netkort i pc2
Avatar billede dayoff Nybegynder
08. august 2005 - 15:10 #2
ja jeg har LAN kørende internt som kun bliver brugt af os herhjemme :) Men indtil videre har jeg kun et netkort i den her maskine så har skifet ip hver gang jeg skulle over og bruge nogen ting fra den :) Lidt flat ja, men var ikke sikker på om man kunne gøre det der som jeg har spurgt om :)
Avatar billede spine Nybegynder
08. august 2005 - 15:13 #3
det kan du sagtens... :) har du lan skal du jo så bare ikke have et krydset, men et standard cat5 kabel fra pc1 kort 2 til hubben :)
Avatar billede dayoff Nybegynder
08. august 2005 - 15:22 #4
okay :) Tak skal du ha, her er point lige ned i din lomme :D
Avatar billede spine Nybegynder
08. august 2005 - 15:29 #5
takker og bukker :)