Avatar billede baileys Nybegynder
08. august 2005 - 13:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C#.net og mssql + mysql

Jeg vil gerne have mulighed for at connecte til både mysql og mssql i min applikation (alt efter hvad kunden ønsker og har), og har i den forbindelse kigger en del på DAL og ODBC - men hvad ville den optimale løsning være at benytte?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2005 - 13:24 #1
.NET har indbygget support for SQLServer (System.Data.SqlClient namespace)

du kan downloade MySQL Connector for .NET (MySql.Data.MySqlClient namespace)

det kan så indkapslere mere eller minde pænt

(men hold dig langt væk fra ODBC)
Avatar billede baileys Nybegynder
08. august 2005 - 13:25 #2
Undersøger det nærmere omkring MySql.Data.MySqlClient :)
Takker... smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2005 - 13:25 #3
prøv evt. at læse http://www.eksperten.dk/artikler/694 afsnittet "Database connections"
for lidt inspiration til indpakningen
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2005 - 13:26 #4
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2005 - 13:26 #5