Avatar billede olha Nybegynder
08. august 2005 - 00:01 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Cyklisk datafejl

Jeg er ved at installere et program, men får en fejl "cyklisk reundanscheck" Jeg er blevet foreslået at deaktivere script blokering! Hvordan gør jeg det?
Avatar billede donby Nybegynder
08. august 2005 - 00:06 #1
i min erfaring har det noget med en ridset cd at gøre. prøv at tør cd´en af. bevægelse fra midten af skiven i lige linjer mod kanten. kan evt vaske den med opvaske middel og varmt vand. hvis du har flere drev så prøv et andet drev. Det er et problem med at læse cd´en
Avatar billede olha Nybegynder
08. august 2005 - 00:08 #2
Det er en helt ny CD - original - købt i går!
Avatar billede donby Nybegynder
08. august 2005 - 00:10 #3
det kan også være dit drev der er ved at være slidt. havde et drev der nærmede sig 2.5 år, til sidst var der redundans fejl på alle skiver. prøv at rengøre skiven. evt et godt pust ind i drevet i tilfælde af støv på laser hovedet. evt skil drev ad og rengør laserhovedet med sprit
Avatar billede olha Nybegynder
08. august 2005 - 00:12 #4
Jeg har to drev i Pc'en - prøver lige at køre installationen fra det andet drev.
Avatar billede donby Nybegynder
08. august 2005 - 00:13 #5
det har altid virket for mig
Avatar billede olha Nybegynder
08. august 2005 - 00:24 #6
Det hjalp desværre ikke. Nu har vi prøvet med tre drev. Fejlen kommer ikke det samme sted - underligt
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. august 2005 - 00:39 #7
Har du en fornemmelse om det er CD eller harddisk der fremkalder cyklisk reundanscheck ? ?
Avatar billede hcma Novice
08. august 2005 - 00:51 #8
klippet fra: http://www.eksperten.dk/spm/396440

det plejer at være en dårlig cd/disk når den siger det..
noget med at checksumen ikke stemmer overens..

1 forklaring
En måde at checke på om original filen = kopieret fil. Der genereres en
checksum for hver fil og lagres sammen med denne. Når en fil overføres,
sammenlignes checksummen (CRC-filen) for den afsendte fil med en ny
genereret checksum ved modtagelsen.  Hvis der er uoverensstemmelser,
meddeles CRC-fejl. Kan skyldes alt lige fra dårlige kabler til dårlige
brændinger.

en 2.
Cyklisk redundanscheck forkortes til CRC. Det er en checksum udfra hvilken
det kan ses om data er valide.

sorry men den /CDdisk er nok ved at stå af.
Avatar billede donby Nybegynder
08. august 2005 - 01:22 #9
en løsning kan være at prøve at se om du kan overføre cd´en til en mappe på din hd, så køre install derfra
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. august 2005 - 18:57 #10
Du kan også prøve at fikse harddisken ved at:

Ind i "Denne Computer"
Højreklik på dit C: drev (eller hvad det nu hedder) og vælg "Egenskaber".
Klik på fanen "Funktioner".
Klik på "Undersøg nu".
Marker "Ret fejl i filsystemet automatisk" og "Søg efter/genopret beskadigede sektorer"
Klik på "Start".
Du for at vide at skanningen genemføres ved næste opstart.
Genstart computeren.
Skanningen går nu igang.
Det tager et godt stykke tid så vær tålmodig.
Når Windows atter starter op, genstarter du computeren igen for at kontrollere at C: drevet ikke længere kontrolleres for fejl under opstarten.

Du kan så prøve at installere programmet igen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. september 2005 - 11:48 #11
Er du kommet videre ! !
Avatar billede olha Nybegynder
07. september 2005 - 07:44 #12
Ja, det er jeg. Det var skiven det var galt med, selv om den var helt ny og original. Fik den byttet og så var det ok! Hvad er det lige jeg gør ved de udestående point?
Avatar billede donby Nybegynder
07. september 2005 - 08:40 #13
du ber dem der skal have point om at ligge et svar som du så kan acceptere
Avatar billede hcma Novice
07. september 2005 - 14:50 #14
jeg lægger et svar, da jeg skrev at det var CD eller disk som var defekt.
Avatar billede donby Nybegynder
07. september 2005 - 15:10 #15
catbody >>> det står længe før dit indlæg, hvis du gad at læse tingene lidt igennem
Avatar billede hcma Novice
07. september 2005 - 18:50 #16
donby >>  rigtigt - og jeg kom desuden med en forklaring på fænomenet !
Avatar billede olha Nybegynder
08. september 2005 - 07:49 #17
Er det ikke ok hvis i deler points? I så fald skal jeg jo bare lige have et svar fra donby
Avatar billede donby Nybegynder
08. september 2005 - 11:45 #18
det er helt fint :)
Avatar billede olha Nybegynder
09. september 2005 - 10:44 #19
Hvad er det lige der sker her. Der stod at hvis jeg accepterede, delte i points, men nu står at dit svar er afvist. Hvordan klarer vi det? Kan jeg give dig point på anden vis?
Avatar billede donby Nybegynder
09. september 2005 - 11:03 #20
catbody kan ligge et spm med de point du mener jeg skal have
Avatar billede hcma Novice
09. september 2005 - 12:29 #21