Avatar billede sstp Nybegynder
07. august 2005 - 22:42 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Ombygning - Design og sider

Heey

Vi er begyndt at synes at vi godt gad have lidt pimp'ning på vores side, det vil sige, nyt design samt undersider..

Vi har fået tilbudt 1000 kr for et pro design samt sider som er lette at opdatere ( dvs de er lavet i et andet sprog end HTML )

Men en af mine kammier som er med på siden, mener at vi sagtens kan få det billigere, og stadig noget som ser pro ud, til billigere penge - Hvilket jeg dog ikke er særlig sikker på..

Men er der nogen der kan gøre det billigere, så siger I lige til..

Husk på det er pro design samt undersider (ved ikke lige antallet) for under 1000 kr..
Avatar billede saucer Nybegynder
07. august 2005 - 22:48 #1
Et pro design til 1000 kr... Hmm
Nu har jeg aldrig før set noget som er pro til under flere 1000.
Men igen hvad er en pro design ??

Hvis det er en pro udvikler som har lavet det så skal du nok regne med athans time/løn er på 600 og op efter. Så han hun har nok ikke brugt meget tid på designet på at jeg tror ikke at der er andre som vil kunne lave en pro løsning for jer til under 1000.

Så jeg vil nok holde mig til jeres pro tilbud (hvis den altså er pro) og så få siden opdateret.
Avatar billede sstp Nybegynder
07. august 2005 - 22:54 #2
hehe præcis.. Jeg lover dig, designet Er pro.. Jeg har set det og det er ikke bare et par tilfældige streger.. Samtidig får vi sider med til det, menu osv.. Alt det Kan man ikke få for under 1000 kr..

Men det er bare svært at overbevise en om det, når personen er fast besluttet på det kan lade sig gøre..
Avatar billede Mik2000 Professor
07. august 2005 - 23:09 #3
Jeg kan kun være enig med saucer. De absolut billigste professionelle ligger på omkring håndværkerløn (350-400 kr).

Hvis det er inkl cms system så er det helt sikkert ikke en professionel (en som lever af det), men det kan sikkert godt være en studerende eller lign. der synes det er sjovt.

Ofte får man bare sider efter hvad man betaler for. Vi har lavet mange sider som andre har lavet først. Det har været pga fejl i kodning, kun visuel korrekt, umulig til søgeoptimering og mange mange andre ting.

Men kan han lave et design og CMS system for 1000 kr så får I det ikke billigere. Gad meget godt at se det færdige resultat hvis det er noget man må :)
Avatar billede websam Nybegynder
07. august 2005 - 23:25 #4
For "en tusse" erdet da bare at komme igang, smid pengene og lad os se det færdige resultat ;o)

By the way så kommer her et link til et pro design efter min mening :

http://www.templatemonster.com/flash-templates/8919.html

Sitet er 3D animeret og køres i flash helt cool ik ? Og her snakker vi om en pris på 2125 US Dollars

/Websam
Avatar billede Mik2000 Professor
07. august 2005 - 23:46 #5
Ja selve det grafiske og opsætningen er utrolig flot i den du viser. Faktisk virkelig imponerende

Måske er det bagved liggende det også, men vi har ofte været ude for at flashsider fra templatemonster som kunder har købt er virkelig flotte visuelt, mens det bagved liggende ikke er så godt.
Men kan selvfølgelig ikke sige hvordan det er i det her tilfælde.

Men ja vil give dig ret. Her er det allerede solgt til 3 og alligevel koster det over 12.000 kr hvis man som den 4. vil være den sidste der får det.

Professionel er efter min mening når en side står som 100% procent i orden som kunden ønsker det og når alt det bagvedliggende samtidig er 100% i orden. Og når den er lavet så det er nemt at lave om og så den er søgeoptimeret eller parat til det uden store ændringer.

Men ja, lad os endelig se siden til 1000 kr når den er færdig ;)
Avatar billede websam Nybegynder
07. august 2005 - 23:56 #6
Helt enig mik2000 nu var det bare lige et jeg faldt over for at visualisere lidt i forhold til de 1000,- der var tale om ;o)

Jeg benytter mig ikke af diverse templates fra siden da de jo netop ikke er unique eftersom at de kan downloades ind til flere gange.

Og så er jeg mere til programmereing end design så jeg får tit og ofte lavet design fra anden side.

/Websam
Avatar billede combinedesigns Nybegynder
08. august 2005 - 01:49 #7
prøv at smide en mail til shahrokh.sotoudeh@gmail.com så kan jeg give dig et tilbud :)
Avatar billede anders_h Novice
08. august 2005 - 07:50 #8
sstp -> Hvis det er en side med et pro design og nogle undersider, kan vi lave det.. (er med i et webdesign-firma).. Jeg vil skyde på cirka 750.

Men kontakt mig på andersandholt@hotmail.com <-- Enten mail eller messenger
Avatar billede anders_h Novice
08. august 2005 - 07:51 #9
Vi er et nystartet webdesignfirma, som leder desperat efter vores første kunde :-) Derfor tror jeg sagtens vi kan finde ud af et godt tilbud..

Mvh. Anders
Avatar billede saucer Nybegynder
08. august 2005 - 11:29 #10
anders_h >> Er i registreret som firma eller er det bare noget du siger ??

Hvis man ikke er oprettet som en virksomhed med CVR. Så skal man ikke sige at man er det ;)  Så heller siger at man er freelancer eller sådan noget.. Og igen.. Det kan ikke bliver godt hvis det er så billigt..

Ps. 750 minus moms = ingenting...
Avatar billede anders_h Novice
08. august 2005 - 12:56 #11
saucer -> Ved det, men men vi er ved at starte op, vi skal begynde et sted..
Avatar billede anders_h Novice
08. august 2005 - 12:57 #12
Men jo, vi laver kun gode ting :-)
Avatar billede saucer Nybegynder
08. august 2005 - 13:01 #13
Jamen held og lykke med opstart :)

Ps. Alt for billig pris kan også give en dårlig indtryk. Så I skal ikke regne med at i vil kunne fange mange gode kunder ved at lave alt for billige løsninger.  Folk regner selv med at det for det man betaler for. Om der skal ikke mange idioter til at kunne regne ud at en komplet hjemmeside med CMS og jeg skal komme efter dig, vil kunne koste omkring 1500 kr.  Så tænk jer godt om med prisen og hvad i fremviser.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
08. august 2005 - 13:49 #14
saucer > Vi skal ikke betale moms når vi ikke er moms registreret, og det skal vi ikke før vi tjener over 50.000 per år.
Avatar billede saucer Nybegynder
08. august 2005 - 13:54 #15
pc-help ??? Prøv lige at læse moms-regner ;)

Og jeg spurgte også om det var registreret som en virksomhed, altså CVR
Avatar billede weblex Nybegynder
08. august 2005 - 16:14 #16
pc-help -> moms skal vi alle betale (desværre). Men som momsregistreret har man mulighed for at få den refunderet.

Du tænker nok nok på, at man først skal momsregistreres, når omsætningen overstiger 50.000 kr.

Snip fra momsloven:

49. Afgiftspligtige personer etableret her i landet skal uanset § 47, stk. 1, ikke registreres og betale afgift, når de samlede afgiftspligtige leverancer ikke overstiger 50.000 kr. årligt.
Avatar billede saucer Nybegynder
08. august 2005 - 16:54 #17
Der kunne ellers være fedt hvis man ikke skulle betale moms :D hehe
Avatar billede websam Nybegynder
08. august 2005 - 17:45 #18
saucer >> så få lavet et engelsk firma så ser verden helt anderledes ud ;o)
Avatar billede saucer Nybegynder
08. august 2005 - 20:34 #19
websam >> heheh ja :) det kommer nok en gang når jeg er færdig med min uddannesle som mediegrafiker :)

Ps. Det kunne være vi skulle komme tilbage til "sstp"'s indlæg.

Sagen er at I vil nok ikke kunne finde et prof. løsning til under 1000kr. Så hvis i har en godt tilbud på en prof løsning som du siger, så skal i sige ja med det samme og komme vider med jeres projekt.
Avatar billede Mik2000 Professor
08. august 2005 - 21:10 #20
Jeg vil sige det sådan at jeg giver saucer ret hele vejen igennem de mange indlæg.

Selvom man desperat leder efter første kunde er det nok en dårlig måde da alle fremover vil have det til samme pris.

Men igen hvis det er en studerende eller lign der leger med ideen om at prøve at starte et firma, så er 1000 kr jo sikkert fint for ham/hende. Men er det den første kunde så bliver det næppe så professionelt uanset hvor lang tid man har "leget" med det.

Men man kan jo ikke sige noget før man har set resultatet. Men jeg tror man får hvad man betaler for. Jeg kunne også sagens lave en side for 1000 som måske også var sej visuel men så blev programmeringen derefter, og det kunne jeg aldrig drømme om at sæge til nogle af vores kunder, for så vil vi snart ikke have nogle.

Men som sagt. Kan ikke dømme noget uden at have set det. Jeg glæder mig til at se den professionelle side det ender op med - hvis vi får lov til det.
Avatar billede saucer Nybegynder
08. august 2005 - 21:25 #21
:) mike2000 >> Amen :D  Tror at vi har den samme syn på dette indlæg :D

Glæder mig også til at se slut resultatet..
Avatar billede sstp Nybegynder
08. august 2005 - 22:22 #22
Kan I ikke give et eksempel på, hvad I kan lave en fed side for mere eller mindre unik ?

Den skal have (da det er en bilside):

Galleri system - med info om bilen
Fedt design hvor man skal bruge mine egne billeder (Fx i topbanner eller lign)
Og så bare være nemt og over skueligt

Fordi vi står og skal købe et design, som helst skal være fedt, men vi har bare ikke de der store klejner til det, dog vil vi give max 1500 for det..

-Det vi fik tilbudt, er okay, men som I siger, er det ikke Unikt da det er en template, som også er lavet en del om, fordi det fra starten er lavet med Flash menuer og det kan ham vi har fået det tilbudt af, ikke lave for os, ved mindre han bruger mange timer på det, og ergo kommer det til at koste meget mere..

sstp
Avatar billede amews_aj Nybegynder
08. august 2005 - 22:44 #23
saucer >> Har snakket med Told & Skat om sagen før jeg skrev herinde, og jeg skriver blot hvad de sagde! Men jeg kontakter dem igen for at få det på det rene!
Avatar billede Mik2000 Professor
08. august 2005 - 22:45 #24
Vi kører med 350 kr i timen og rabat på store opgaver, så vi kan slet ikke være med i det prisleje hvis det drejer sig om design, hjemmeside og CMS system. Vores CMS system koster som grundpris 2600,00 ekskl moms. inkl. opsætning af side.

Og som sagt så tror jeg ikke du skal regne med at få en professionel hjemmeside 100% hele vejen igennem til den pris du angiver og slet ikke en der er unik.

Men vi kan tilbyde en hjemmeside med en afdragsordning hvis det var noget? (vil da lige nævne det selvom jeg godt ved det nok ikke er sansynligt)

Alternativt kan der måske laves en aftale vedr. deling af indtægter fra jeres side. Er det en hvor der kommer mange brugere kan det jo give reklameindtægter, men det kræver en fast kontrakt hvor der aftales hvad der gøres for begge sider.
Vi kan jo sørge for at den kommer i toppen af Google (typisk top 5) via søgeoptimering.
Men det vil kræve væsentlig mere information om projektet og om hvor meget I ligger i det, og jeg kan ikke love noget.
Men lad mig vide det hvis det er.

Uanset hvad, så held og lykke med det. Glæder mig til at se resultatet.
Avatar billede sstp Nybegynder
08. august 2005 - 22:55 #25
Jamen det er fordi vi vil lave en bilside, og for at tage det som er vigtigst, kunne vi godt tænke os:

Et fedt design som er unikt
et gallerisystem som er overskueligt og godt, da det er en masse biler som skal vises frem..

og så self nogen få sider, som fx nyheder <-- men det er ikke det mest væsentlige..
Avatar billede sstp Nybegynder
08. august 2005 - 22:55 #26
så en pris på sådan noget ville lyde på ca ? :-)
Avatar billede Mik2000 Professor
08. august 2005 - 22:57 #27
Jeg vil gerne give dig et tilbud pr mail hvis du skriver din mail her og hvis tilbudet selvfølgelig behandles fortroligt :)
Avatar billede sstp Nybegynder
09. august 2005 - 02:42 #28
Niki@street-racing.dk er min mail og msn :-)
Avatar billede sstp Nybegynder
09. august 2005 - 14:09 #29
Okay champs..

Lad mig modtage nogen tilbud fra jer så, på Niki@street-racing.dk

Det skal være på:

Et design som er unikt, og ser godt ud - må gerne være sådan en som går ud af skærmen (ned af)

Et galleri system som skal vise biler frem, som skal være let overskueligt og administrere

Resten af sider så som en Nyhedsside og sådan, må vi altid bare finde ud af bagefter.. De to ting der er mere relevante..
Avatar billede saucer Nybegynder
09. august 2005 - 14:33 #30
Kan du ikke lige sende mig en mail på info@saucer.dk så vil jeg give dig en bud når jeg komme hjem fra arbejdet..
Avatar billede Mik2000 Professor
09. august 2005 - 16:51 #31
Tilbud er sendt til din mail :)
Avatar billede Mik2000 Professor
09. august 2005 - 16:51 #32
Svar bedes ikke her, men derimod pr mail :)

Håber du kan bruge det :)
Avatar billede sstp Nybegynder
09. august 2005 - 21:57 #33
hey gutters ..

Vi har altså selv bixet et design sammen nu, som vi er blevet temlig tilfredse med.. I vil nok synes det er Total NØØB lavet, men hva faen..
Og priserne vi har fået på design og det, hmm.. Dem kan vi ikke lige punge op til.. Beklager..

Så det vi har brug for nu, er en som kan hjælpe os med at lave sider, og galleri system..

Vi opretter en ny tråd omkring det, som I kan deltage i hvis I lyster.. Beklager forstyrrelserne og håber ikke det har lavet for meget rod hos jer..

:-)
Avatar billede saucer Nybegynder
09. august 2005 - 22:09 #34
Er der et sted hvor vi kan se jeres design ?

Hav er linket til dit nye indlæg. Jeg er for dovn til at søge :D
Avatar billede sstp Nybegynder
09. august 2005 - 23:11 #35
******** NYT INDLÆG ******
http://www.eksperten.dk/spm/638845