Avatar billede emureactor Nybegynder
07. august 2005 - 19:42 Der er 5 kommentarer

Column count doesn't match value count at row 1

Hejsa

Jeg har indsat et nyt felt i min tabel men kan efterfølgende ikke få min oprettelse af spil til at virke: (det drejer sig om feltet driver der er oprettet med varchar 100)

if (isset($_POST['referer']) && $_POST['referer'] == 'add_rom') {
    mysql_query("INSERT INTO catalog VALUES ('','".$_POST['title']."','".$_POST['publisher']."','".$_POST['genre']."','".$_POST['language']."','".$_POST['emulator']."','".$_POST['size']."','".$_POST['system']."','".$_POST['driver']."','".$_POST['cheats']."','".$_POST['review']."')") or die(mysql_error());

    for ($i=0;$i<count($_FILES['image']['name']);$i++) {
        if ($_FILES['image']['name'][$i] != '') {
            move_uploaded_file($_FILES['image']['tmp_name'][$i], '../catalog/gfx/roms/'.mysql_insert_id().'_'.$i.'.gif');
        }
    header("Location: roms.add.php?catalogID=".mysql_insert_id());
}
Avatar billede emureactor Nybegynder
07. august 2005 - 19:46 #1
Og her min fil hvor jeg opretter selve spillene i:

<form method="post" action="form.handle.php" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="referer" value="add_rom">

<div class="frmobj">Title : </div> <input type="text" name="title"><br>
<div class="frmobj">Publisher : </div> <input type="text" name="publisher"><br>
<div class="frmobj">Genre : </div> <input type="text" name="genre"><br>
<div class="frmobj">Language : </div> <select name="language"><?php foreach ($flags AS $value) echo '<option>'.$value.'</option>'; ?></select><br>
<div class="frmobj">Emulator : </div> <input type="text" name="emulator"><br>
<div class="frmobj">Size : </div> <input type="text" name="size"> (without KB)<br>
<div class="frmobj">System : </div> <select name="system"><?php foreach ($systems AS $value) echo '<option>'.$value.'</option>'; ?></select><br>
<div class="frmobj">Driver : </div> <input type="text" name="driver"><br>
<div class="frmobj">Cheats :</div> <textarea name="cheats" rows="10" style="width: 199px"><?php echo $row['cheats']; ?></textarea><br>
<div class="frmobj">Review :</div> <textarea name="review" rows="10" style="width: 199px"><?php echo $row['review']; ?></textarea><br>
<div class="frmobj" style="height: 155px">Images : </div> <input type="file" name="image[]"><br>
<input type="file" name="image[]"><br>
<input type="file" name="image[]"><br><br>

<div class="frmobj">&nbsp;</div> <input type="submit" value="Udfør">
</form>

<?php
if (isset($_GET['catalogID'])) {
    echo '<br><br>RomID : '.$_GET['catalogID'];
}
?>
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2005 - 20:00 #2
Din sql sætning er også forkert.
Du skal bruge noget ala:

INSERT INTO catalog (feltnavn, feltnavn2, feltnavn3) VALUES ('$værdi','$værdi2','$værdi3')

Du skal altså blot tilføje hvilke felter du vil tilføje det pågældende data i.
Avatar billede emureactor Nybegynder
07. august 2005 - 20:07 #3
kan du ikke lave en komplet en med de ting jeg bruger, har ikke så meget styr på det :)
Avatar billede emureactor Nybegynder
07. august 2005 - 22:38 #4
læg et svar, du havde ret !
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2005 - 19:09 #5
svar :)