07. august 2005 - 18:46Der er
13 kommentarer og 2 løsninger
pop3, men kun for nogle brugere.
Hej. Jeg har et par brugere på min exchange server, som egentlig kun er oprettet for at de kan få en mail adresse på domænet. Jeg har enablet pop3 så de kan hente deres mail ned i deres foretrukne mail program, men dette betyder jo at alle kan hente via pop3, og det er jeg ikke interesseret i.
de eksterne brugere ligger i en separat OU i Active Directory.
Hvordan ændrer jeg min opsætning, så kun de eksterne brugere kan hente mail via pop3, uden at jeg skal ind og disable det på alle interne brugere på deres exchange feature fane?
Undskyld ventetiden... Nu har jeg et svar til dig!
...og det kan man godt!
Du skal ind på AD Users & Comp. og vælge fanen "Exchange Advanced" og ind i "Protocol Settings". Her kan du markére POP3 og fravælge den i Settings. Ved at fjerne "Enable for mailbox".
Det knapt så fede er, at du skal fjerne det på de brugere der ikke må bruge det... Det havde været smartere den anden vej i dit tilfælde!
HUSK, at du skal have "Advanced View" slået til i AD Users & Comp. for at kunne se det pågældende faneblad på brugeren!
Hvis dine klienter kommer fra et specielt sub-net, kan du i POP3 servicen på Exchange serveren, bestemme, hvilke IP adresser/sub-net der må oprette forbindelse.
Du skal ind under serveren, og under "Protocols" under POP3. Højreklik på "Default POP3 Virtual Server" og vælg Properties. Klik på Connection i fanen Access Tilføj det/de sub-net som skal have lov!
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.