Avatar billede grook Nybegynder
07. august 2005 - 18:25 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Langsom widows start på ny siemens bærbar

Jeg har netop købt splinterny siemens bærbar med alt det vilde i sig, dvs.: 2,0 centrino, 1024mb ddr2 ram, 2x80gb sata hddisc, gforce go 6800 - 256mb ram...

Men alligevel starter den windows op enormt langsomt.. normalt når windows starter op kan man se processlinien nede i bunden af skærmen.. men her går der ca. 3-5 min. før den dukker op og begynder at åbne alle processerne... Når jeg fjerner norton 2005 (hele pakken) så starter den hurtigt op som en normal stationær.. Er der nogen idéer til hvad jeg kan gøre for at holde startopfarten og samtidig beholde norton? nogen som evt. har haft samme problem? På forhånd tak.

Mvh. Kasper Pedersen
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2005 - 19:43 #1
Jeg vil ikke hjælpe dig til en hurtigere opstart med Norton installeret, for det er min erfaring at det program, på visse hardwarekonfigurationer, sløver maskinen alt for meget.
Jeg bruger selv AVG gratisversionen + Sygegate Personal Firewall.

P.s. Tillykke med din Fujitsu Siemens Amilo M3438 :)
Avatar billede jkramer Nybegynder
07. august 2005 - 19:46 #2
Du kunne også køre avast (www.avast.com) antivirus program istedet.. gratis for privat personer.. kører det på min bærbare uden problemer... og så sygate firewall..
Avatar billede boxer Nybegynder
07. august 2005 - 19:49 #3
Norton scanner efter programmer der vil have adgang til nettet - det er sandsynligvis derfor du har den lange opstart.
Inde i Norton options for firewall kan du konfigurere hvilke programmer du vil give adgang og hvilke der ikke skal have adgang.
Når dette er gjort skulle det give en hurtigere opstart.

Hvis du på et tidspunkt bliver interesseret i nogle rigtig gode og gratis antivirus og firewall, kan jeg anbefale Avast Antivirus og Sygate Personal Firewall.

Avast: http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

Sygate Personel Firewall: http://www.tucows.com/preview/213160
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2005 - 19:53 #4
Stave kan jeg heller ikke...
Sygegate Personal Firewall = Sygate Personal Firewall
Avatar billede boxer Nybegynder
07. august 2005 - 20:04 #5
Det kan jeg heller ikke :o)
Sygate Personel Firewall = Sygate Personal Firewall
Avatar billede grook Nybegynder
11. august 2005 - 19:04 #6
tak for hjælpen :) den første af jer der smider et svar modtager pointsne :) jeg fjernede 2005 og installerede 2004 og det hjalp MEGET.. :) ellers kører min drømmemaskine perfekt så det jo gr8 :)

Mvh. Kasper
Avatar billede boxer Nybegynder
11. august 2005 - 19:19 #7
Vi kunne jo også dele :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2005 - 19:49 #8
:)