Avatar billede mlky Nybegynder
07. august 2005 - 17:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

min computer fryser i nogle sekunder hele tiden

min ven og jeg har det problem at vores computere fryser i 5 sekunder på random tidspunkter...

jeg ved virkelig ik hvad jeg skal sige, men jeg ka prøve at sige hvilke programmer jeg har kørende og hvilke computere vi har

serv-u FTP
mirc
msn
steam
avast pro
netlimiter
VIA RAID TOOL
ventrilo

vi har begge 2

Soltek SL-PT880E2-RL

Prescot 3ghz p4

så har han Geforce FX5600
512pc3200 ram (ved ik hvilket mærke)
1x200gb harddisk
1x80gb harddisk

så har jeg
512pc3200 elixir
1x36gb Western Digital 10000rpm
2x30gb maxter og IBM
Geforce4TI4800se
SoundBlaster audigy2 ZS platinium

den eneste forskel på fejlen er at når min fryser så siger den "BIIIIP" det gør hans ikke....

min siger "BIP" kort når jeg spiller spil
og når jeg hører musik gør den det i længere tid ad gangen..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2005 - 18:02 #1
Det kunne lyde som en virus der kommunikerer og derved låser maskinen.

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://danborg.org/spy1/HJT/hijackthis.exe
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger jeg på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede mlky Nybegynder
07. august 2005 - 18:06 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
C:\Programmer\VIAudioi\SBADeck\ADeck.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\programmer\steam\steam.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\RefreshLock\RefreshLock.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\VentriloMIX\Ventrilo 2.1.4.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Serv-U\ServUAdmin.exe
C:\Programmer\Serv-U\ServUDaemon.exe
C:\nnscript\mirc.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = proxy.aub.dk:3128
O2 - BHO: FlashFXP Helper for Internet Explorer - {E5A1691B-D188-4419-AD02-90002030B8EE} - C:\Programmer\FlashFXP\IEFlash.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [RaidTool] C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDeck] C:\Programmer\VIAudioi\SBADeck\ADeck.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: Genvej til RefreshLock.lnk = C:\Programmer\RefreshLock\RefreshLock.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
Avatar billede mlky Nybegynder
07. august 2005 - 18:06 #3
den kom med en fejl da jeg åbnede det.. prøvede at tage et screen med min PRINT SCREEN knap

men den ville ik paste det :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2005 - 18:14 #4
Der er en enkelt ting som springer i øjnene og det er denne linie:

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)

Jeg kan ikke få bekræftet at den er snavset, men nogle logtydere fixer den, så det synes du skal prøve og se om det løser problemet. HiJackThis laver en backup, som blot kan restores igen hvis du efterfølgende opdager at du mangler den. Og desuden synes jeg der skal køres en virusscanning for ting som ikke kan ses i loggen:

Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis.

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede mlky Nybegynder
07. august 2005 - 18:44 #5
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
C:\Programmer\VIAudioi\SBADeck\ADeck.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\programmer\steam\steam.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\RefreshLock\RefreshLock.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = proxy.aub.dk:3128
O2 - BHO: FlashFXP Helper for Internet Explorer - {E5A1691B-D188-4419-AD02-90002030B8EE} - C:\Programmer\FlashFXP\IEFlash.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [RaidTool] C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDeck] C:\Programmer\VIAudioi\SBADeck\ADeck.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: Genvej til RefreshLock.lnk = C:\Programmer\RefreshLock\RefreshLock.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2005 - 18:48 #6
Loggen er ren nu. Så er det jo spændende om det hjalp på problemet ..
Avatar billede mlky Nybegynder
07. august 2005 - 18:52 #7
det gjorde det ik, men tror jeg har fundet fejlen...

lige da min ven her til lan loggede ind på min ftp sagde den "BIIIIIIIIIP"

har slettet ftp programmet nu.. tror det hjalp... :>

hvordan lukker jeg tråd ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2005 - 18:57 #8
Tjaa.. du løste selv problemet, så du kan selv lægge et svar og efterfølgende acceptere dit eget svar. Så lukkes spørgsmålet på en ordentlig måde :)
Avatar billede mlky Nybegynder
07. august 2005 - 19:01 #9
well det løste ik problemet alligevel ;(
Avatar billede mlky Nybegynder
08. august 2005 - 15:50 #10
lukkes