Avatar billede m3q Nybegynder
07. august 2005 - 15:33 Der er 4 kommentarer

PC opgradering?

Hej experter!...

har fået at vide at det vist var evd at være på tide at opgradere nogle ting, hvis PC'en skulle følge med de nye spil..

den er allerede begyndt at lagge helt vildt i Pro Cycling Manager 2005...

og jeg har kigget lidt rundt på hvad der er på markedet...

lige nu har jeg:

P4 3.06 gHz
768 MB DDR RAM
Ati Radeon 9800 PRO 128MB DDR
300GB HD
ECS 648FX-A/L P4 HT FSB800 ATX (Socket 478)
Creative Sound Blaster Audigy
500 WATT Power Supply

Jeg regner dog ikke med at skulle opgradere Harddisk eller lydkort!

Jeg har kigget rundt, og har simpelthen ikke fundet nogle bundkort med socket 478 og PCI-E!

Jeg har også et problem med grafikkortet, jeg har kigget på nogle versioner af både X800 og X700, og dem som jeg føler jeg har råd til af X800 har dog flere pipelines og 256-bit Busbredde, men så har X700 bedre clock hastighed...

er det en god ide at opgradere til PCi-E pådette tidspunkt?, hvis der overhovedet findes PCi-E bundkort til socket 478? eller skal jeg bare sætte grafik indstillingerne ned i spillene indtil det er bedst at købe PCi-E..?

nogen der kan hjælpe mig i den rette retning?
Avatar billede jkramer Nybegynder
07. august 2005 - 16:05 #1
Kan godt se at det er lidt svært at finde et bunkort med PCI-E der passer din processor... men.. tror at det her har:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92031

om det er smart at opdatere til pci-e er jo op til dig.. men de fleste gode graffikkort kan kun fås i pci-e udgaven og ik agp....
Avatar billede m3q Nybegynder
07. august 2005 - 16:16 #2
der er vist ikke PCi-E på den der? bare PCi-32 og 64...

ja jeg ved godt at de gode grafikkort næsten kun er PCi-E, men har læst at PCi-E ikke er på sit højeste endnu, plus at jeg ikke gider udskifte min CPU, hvis der ik er PCi-E til socket 478, hvilken jeg syntes er god nok!
Avatar billede jkramer Nybegynder
07. august 2005 - 16:22 #3
ja.. der har du ret.. var lige lidt for hurtig der.. tja.. men så sys jeg da bar at du skal købe et grafikkort med agp i stedet...
Avatar billede m3q Nybegynder
07. august 2005 - 16:30 #4
tja... jeg´har sgu et stort dilemma, måske skulle jeg bare sætte grafikken ned, og så vente et par måneder... så også få sparet nogle klejner sammen...