Avatar billede bartz Praktikant
07. august 2005 - 15:17 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Dell Bærbar

Hejsa :)

Nu har jeg i flere måneder ledt efter den perfekte bærbar. Den skal være lydløs, kunne trække mindst CS og være perfekt til skolearbejde. Efter 1.000 søgninger på google kom jeg frem til Dell I6000 (Centrino 1.8 Ghz, 1 GB DDR2 Ram, ATI X300 128 DDR, 80 GB). Jeg bestillte den og forventet ankomst er næste mandag.

Meeeeen. Nu har jeg set flere personer søge vejledning omkring bærbar her på Eksperten, og mange folk har kommet med deres meninger, men nu vil jeg hører jeres meninger.

Hvilken bærbar er for jer bedst? Hvad synes i om henholdsvis Dell, Acer og Asus, hvor ligger deres svage og stærke sider, og sidst, men ikke mindst, hvorfor er det at Dell bliver altid udelukket når man snakker om bærbar, er det fordi de er dårlige, dyre; hvad er det?

PS. Bare kom med et svar, jeg deler 200 point til alle der kommer med konstruktive, relevante og velargumenterede svar.

MVH Bart
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. august 2005 - 15:43 #1
Avatar billede jkramer Nybegynder
07. august 2005 - 15:47 #2
Har selv købt en dell bærbar foe en måned siden... Tror grunden til at de bliver afvist er prisen

MEN der er mange der har en tendens til at gå efter specifikationerne på den pc og ikke efter mærket.. Det skal forstås på den måde at de lidt dyrer computerer som dell, ibm osv ofte er meget mere holdbare og stabile i forhold til andre mærker

Min kæreste købte selv en acer computer med amd turion 64ml processor, ati x300 64mb graffikkort og 60 gb harddisk. den var 2000kr billigere end min men nu coveret der sidder på cd-drevet af hver gang hun tager en cd ud og vi har fundet ud af at den laver små "hak" i de musik filer den afspiller...

Så.. godt du har købt en dell og ik en acer :P
Avatar billede bartz Praktikant
07. august 2005 - 15:47 #3
Det var ikke så meget det jeg ledte efter, men mere jeres personlige meninger. Der burde være nogen derude som har enten haft en Acer, Dell osv. som kan komme med deres erfaringer..
Avatar billede jkramer Nybegynder
07. august 2005 - 15:47 #4
har skam også lige svaret :P
Avatar billede bartz Praktikant
07. august 2005 - 15:49 #5
Tak for svaret jkramer, det var sådan set det jeg var ude efter :D.
jkramer har du haft bøvl med din bærbar, noget der ikke dur eller lignende, noget som du finder irriterende?
Avatar billede jkramer Nybegynder
07. august 2005 - 15:49 #6
der skulle stå: men nu falder coveret der sidder på cd drevet af :D
Avatar billede jkramer Nybegynder
07. august 2005 - 15:52 #7
Nej faktisk ikke.. jeg er faktisk rigtig glad for min bærbare indtil nu.. har haft den i en måned og den har ikke lavet problemer endnu..

Brugte den også til at afvikle lyd til et udendørs teater (med 500 besøgende hver aften, så ikke bar noget revy eller sån) og den kørte det 8 forestillinger uden problemer.. og det var altså om aftenen hvor luftfugtigheden var ret høj..
Avatar billede jkramer Nybegynder
07. august 2005 - 15:55 #8
Det skal nok lige siges at min dell bærbare er fra latitude-serien som skulle være de mest stabile dell computere...

hvis der skulle være en ting der irriterede mig lidt er det nok at cd-drevet viker lidt skrøbeligt.. men sån er det jo med alle bærbare...
Avatar billede bartz Praktikant
07. august 2005 - 15:56 #9
Godt at hører.. Hvilken Dell er det du har?
Kan også nævne at jeg har prøvet alle mulige mærklige discount computere, men på næsten dem alle har jeg haft problemer så denne gang ville jeg prøve noget lidt bedre..
Avatar billede jkramer Nybegynder
07. august 2005 - 16:08 #10
har en dell latitude-D510.. specifikationer: 1.6 ghz centriono, 512 ddr2 ram, 60 gb harddisk, intel ekstreme delt 128 mb graffik... ikke den største com man kan få men den kører godt og skal mest bruges til studie brug..
Avatar billede jkramer Nybegynder
07. august 2005 - 16:13 #11
point ? :D
Avatar billede bartz Praktikant
07. august 2005 - 16:35 #12
Hehe roligt.. Skal nok dele, vil lige hører andre folks historier så deler jeg mellem alle jer :)..
Avatar billede donby Nybegynder
08. august 2005 - 01:13 #13
har selv en medion som jeg er ovenud tilfreds med selvom det er discount. den har ofye kørt 3-4 dage i streg uden at blive for varm eller noget. Fordelen ved medion er jo osse at man får en hulens masse for pengene. Har dog brændt bundkortet af en gang. sendte den ind mandag havde den igen torsdag morgen, så det var osse fint. Kender nogen der har asus, og jeg må nok indrømme at sådan en skal jeg have næste gang. Flot design, gode komponenter en lækker comp.
Avatar billede bartz Praktikant
08. august 2005 - 12:44 #14
Ingen andre der vil fortælle lidt om deres erfaringer :).
Avatar billede donby Nybegynder
08. august 2005 - 13:47 #15
mange i min klasse har 1tegration, dem er de osse godt tilfredse med
Avatar billede donby Nybegynder
11. august 2005 - 18:46 #16
jkramer burde også have point.. jeg ligger 50 point til jkramer ok
Avatar billede donby Nybegynder
11. august 2005 - 18:48 #17
så lige han havde fået... my bad... tak for point