Avatar billede wizzd Nybegynder
07. august 2005 - 00:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Inet forb. ryger ved brug af diverse programmer

Hejsa

Jeg har efterhånden udtømt alle muligheder selv, så nu vil jeg tyde til eksperten.dk i håb om at nogen har en løsning!

Mit problem:
Som overskriften antyder ryger min Internetforbindelse når jeg kører forskellige programmer. Programmerne er Gamespy og en bittorrent klient - Azereus, og desuden World of Warcraft.
Det skal siges at mht. Azereus,ryger den ikke lige med det samme - Jeg kan således let komme ud for at have fin forbindelse i flere timer.
Når det drejer sig om Gamespy og WoW, sker det næsten lige med det samme - jeg kan måske få lov til at opdatere serverlisten een gang.
Når forbindelsen er røget genstarter jeg Netgear routeren og så virker nettet igen.
Selv om der ikke er noget net, vises forbindelses-ikonet i systray som om, der er forbindelse til routeren.

Min HW er som følger:
ADSL Router Athera StarVoice (CyberCity)
Router med wireless Netgear WG614v2
(Jeg kører kun trådløst - både på min bærbare og min stationære)

Hvad har jeg prøvet:
Jeg har updateret firmware på begge routere.

Jeg har slået windows firewall helt fra og også Nortons - men det er ikke et firewall problem, da forbindelsen ryger på begge computere samt at den kommer igen når routeren er genstartet.

Jeg har kørt windows update.

Efter at have prøvet dette tænkte jeg at det kunne være den trådløse del der var problemet. Derfor trak jeg et kabel istedet, og nu kunne jeg pludselig få det til at virke - nogen gange, dvs. oftest første gang. Tit så kræver det flere forsøg, hvor jeg må slukke og tænde routeren, for at få en serverliste (GameSpy).
Jeg har så prøvet at sætte et kabel direkte fra ADSL modemet til computeren og her virker det perfekt!

Jeg har sidenhen forsøgt at rette på indstillingerne i begge routere for at udelukke at problemet skyldes en konflikt mellem de to - uden held. Dog kan jeg ikke udelukke, at det er her problemet ligger.
Jeg har selv et teori: Da det er fælles for programmerne at de opretter mange forbindelser, tænker jeg at det kan være her problemet ligger - at Netgear routeren ikke er i stand til at håndtere dette. Hvis dette er tilfældet, er det så noget jeg skal acceptere, eller er routeren defekt?

Jeg håber der er nogen der er i stand til at komme med forslag der kan løse mit problem - på den ene eller den anden måde.

MVH
Daniel Thygesen
Avatar billede wizzd Nybegynder
24. oktober 2006 - 11:32 #1
Som så mange andre routere har Netgear WG614v2 problemer med mange connections på een gang...
Avatar billede maj006 Nybegynder
27. oktober 2006 - 10:53 #2
Har du fundet ud af at løse problemet, for jeg har nøjagtigt samme problem...?
Avatar billede wizzd Nybegynder
27. oktober 2006 - 21:27 #3
Ja det har jeg og den virker perfekt... du skal installere en ny firmware på den... eller dvs du skal faktisk installere det der ligger under firmwaren tror jeg nok... du burde vist kunne finde alt hvad du skal bruge på denne side... http://www.dd-wrt.com/

Hvis der ikke er nok info her så er google din ven ;) ellers så skriv lige igen så undersøger jeg lige... (det var ikke mig der fixede det - jeg kiggede kun på...)