Avatar billede jmax Nybegynder
06. august 2005 - 23:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Unlocking af Nokia 6230 med USB-datakabel

Hej,
jeg har brugt alle mine 5 chancer for at unlocke min Nokia 6230 ved hjælp af koder (dumt... JA!) så jeg har anskaffet mig et originalt Nokia USB-datakabel, som også virker fint, men jeg mangler noget software som kan unlocke DCT-4 telefoner (min 6230!!)
Jeg har googlet løs hele dagen, dog uden held.

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej.

Med venlig hilsen
Jacob Max Jensen
Avatar billede screem_brille Novice
06. august 2005 - 23:22 #1
det kan du ike, du skal bruge et specielt kabel, et som monterest inde ved batteriet, du kan sende eller tage til en unlocker, så kan han æåse den op, koster typisk 50-100,-
Avatar billede styler.dk Nybegynder
07. august 2005 - 01:38 #2
http://www.macsat.com/cell_eng.php

Ved ikke om Nokia pc suite kan?

http://www.nokia.com/nokia/0,,72014,00.html

du kan prøve? :)

Held og lykke
Avatar billede screem_brille Novice
07. august 2005 - 01:44 #3
det kan PC suite IKKE.
Avatar billede tronic1 Nybegynder
07. august 2005 - 22:31 #4
Hvis man gerne vil have låst sin telefon op, så skal man bare ringe til operatøren og sige, at der er en kammerat der har leget med låsekoder på ens telefon så den er blevet låst - sådan fik jeg låst min op (gratis - og før de 6 mdr)
Avatar billede tronic1 Nybegynder
07. august 2005 - 22:33 #5
Men når den er låst helt (hvilket min ikke var) så tror jeg at du bliver nødt til at bide i det sure æble og besøge din lokale tele-butik (tdc eller telekæden eller hvor f... det er du har købt telefonen.
Avatar billede screem_brille Novice
07. august 2005 - 23:09 #6
Nej en unlocker kan gøre det, og det er noget billigere end at sende den til et autoriseret værksted som skal have flashet den om (da autoriserede ikke kan ændre / flashe det område normalt,. skal man kontakte nokia for en speciel flashfil, og det tager tid, og koster normalt penge medmindre det ikke er selvforskyldt, hvilket det her jo er)
Avatar billede jmax Nybegynder
23. august 2005 - 19:41 #7
mange tak for hjælpen, har fået det lavet ved en lokal unlocker ;)