Avatar billede moritz Nybegynder
06. august 2005 - 22:03 Der er 17 kommentarer

Hjælp til ny comp!

Hej... jeg står og er ved at skifte min 4 år gamle computer ud med noget nyt maskineri, men da jeg ikke just har fulgt med udviklingen de sidste to års tid står jeg lidt på bar bund...
Jeg vil ofre 6-7000 kr på computeren og 2000 på ny skærm (som jeg allerede er klar over hvad skal være).

Computeren skal være samlet...

Pga dårlige erfaringer med AMD vælger jeg en Pentium 4 - 3-3,4 ghz
Minimum 512 mb ram

Problemet kommer lidt når vi når til grafikkortet... Jeg sad lidt som et spørgsmålstegn da jeg så at der åbenbart er noget der hedder "PCI Express" som åbenbart er den nye "AGP Standard?".
Men altså hvad jeg har kunnet finde ud af er et "Geforce 6600 PCI Express 256 MB" ikke et udemærket valg? Altså "pris kontra performancemæssigt..."
Computeren skal bruges til lidt af hvert. Dvs nye spil, photoshop og sådan ;)

Jeg nåede selv frem til tre konfigurationer. 2 fra PRC DATA og en fra MIDTDATA. Hvilken ville i vælge hvis i var mig...? Eller ville i vælge noget HELT andet?

1:
MIDTDATA: 3,2 Ghz Pentium 4, 160 GB SATA, 512 mb (2x256) ddr, Geforce 6600 PCI-E 256 mb, DVD dual layer brænder, onboard lyd + net. 6074 kr

http://www.midtdata.dk/asp/liniepckonfigurator.asp...

2:
PRC DATA: 3,4 Ghz Pentium 4, 200 GB, 512 mb (2x256) ddr, Geforce 6600 PCI-E 256 mb, 16x dvd brænder, onboard lyd + net. 6995 kr

http://www.prcdata.dk/ny/showHardware.asp?ProduktI...

3:
PRC DATA: 3,0 Ghz Pentium 4, 120 GB, 512 mb (2x256) ddr, Geforce 6800LE 128 MB, 16x dvd brænder, onboard lyd + net. 5495 kr.

http://www.prcdata.dk/ny/showHardware.asp?ProduktI...

På forhånd tak! :)
Avatar billede moritz Nybegynder
06. august 2005 - 22:07 #1
Kan lige tilføje at stabilitet har højeste prioritet... Har haft mange problemer med min nuværende computer, så vil gerne have noget der kører som det skal! Overclocking har inten interesse...
Avatar billede moritz Nybegynder
06. august 2005 - 22:07 #2
ingen
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 22:10 #3
Hmm, alle tre link er i stykker.

Umiddelbart ville jeg vælge nr. 2 men jeg ville dog hellere have et rigtigt lydkort i stedet for onboard.

Grunden til at jeg ikke vælger 1, er at jeg er totalt ligeglad med DVD dual layer brændere – medierene er for dyre.

Nej, så vil jeg hellere have noget mere CPU (altså nr. 2) samt noget mere HD (igen nr 2).

PS: PCI Ekspress er ikke ”den nye APG standard”. PCI Ekspress er nemlig meget end blot en grafikbus.
Avatar billede skypumpe Nybegynder
06. august 2005 - 22:22 #4
der er også en Vision P4 Game til 7700kr
så hvis du tager 1gb ram af, får du den til 7000kr
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=pc&varenr=99107
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. august 2005 - 22:24 #5
Nr. 1 kan man ikke linke til
Nr. 2 må være denne: http://www.prcdata.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=42242895
nr. 3 må være denne http://www.prcdata.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=47508604

Korrekt?
Avatar billede moritz Nybegynder
06. august 2005 - 22:31 #6
ja de 2 links er rigtige, ved ik hva der skete med den første...
mht. den computer der (vision) så syntes jeg den er lige dyr nok og derudover leder jeg lidt efter en computer med et MEGET neutralt kabinet. (I stil med det her http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=09180 )
Avatar billede skypumpe Nybegynder
06. august 2005 - 22:34 #7
den koster det samme som din nr. 2...
Avatar billede moritz Nybegynder
06. august 2005 - 22:38 #8
sådan som jeg ser det koster den 7700... altså 700 over ;) og syntes egentlig også nr 2 er dyr nok hehe...
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 22:38 #9
Bestemt en dejlig sag, men den er jo med AGP x8. Jeg ville selv købe PCI Express nu om dage - det er der alle mulighederne for cool'e udvidelser kommer.

(Og så er der en god chance for at mit næste kabinet bliver den der lækre sag fra Antec).
Avatar billede skypumpe Nybegynder
06. august 2005 - 22:41 #10
som jeg skrev - 1gb ram -700 =7000kr tilbage
er der 1 gB ram :-)
Avatar billede skypumpe Nybegynder
06. august 2005 - 22:52 #11
hvis jeg skulle vælge mellem 1 el. 3
ville jeg tage 1, ville bare gerne vide
mærket på grafikkortet.
Avatar billede moritz Nybegynder
06. august 2005 - 22:59 #12
hva evt med den fra midtdata med lidt ændringer.... 3.2 ghz, 1 gb ram, geforce 6600 pci express 256 mb, 160 gb hd, fravalg af dvdbrænder.... 6200 kr? lyder det fornuftigt?
Avatar billede moritz Nybegynder
06. august 2005 - 23:00 #13
ville jeg også godt ;) men det står der ikke noget om :(
Avatar billede skypumpe Nybegynder
06. august 2005 - 23:08 #14
mere ram er nok en meget god ide, og hvis
du ikke skal brænde cd´er og dvd´er,
lyder det da meget fornuftigt.
er der så en cd-drev i stedet dvd-brænder?
Avatar billede moritz Nybegynder
06. august 2005 - 23:28 #15
ja... der er enten cd brænder / dvd drev... eller dvd brænder... sidtnævnte koster 400 ekstra
Avatar billede southwave Nybegynder
08. august 2005 - 12:15 #16
det der holder ikke....

AMD 64 er 100 gange bedre efter min mening.. jeg forstår godt du vil vælge P4 hvis du snakker om de gamle amd´er. men der burde du så også stoppe...

3.0 ghz bliver meget varm.
desuden køre den nye amd64 bit med cool´n´quiet lækker ting... overvej det igen... efter du har set en amd 64 processor
Avatar billede nielle Nybegynder
16. august 2005 - 17:43 #17
Lukketid?