Avatar billede alteredsoul Nybegynder
06. august 2005 - 21:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Omgå installshield begrænsning (Installation kun mulig på XP)

Hola :)

Sidder med en installshield exe fil, der tuder over min Windows 2003 Server. Den vil kun installere den på Windows XP. Er der nogen der ved hvordan man omgår denne uheldige ting, sådan at jeg rent faktisk kan installere programmet på 2003? :)
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2005 - 21:20 #1
Du kan måske højreklikke på den vælge Properties -> Compatibility -> Run program in compatibitily måde for... -> Windows XP.

Er ikke klar over om det virker ?

Hvad er det for et program ?
Avatar billede alteredsoul Nybegynder
06. august 2005 - 21:23 #2
Funker ikke, desværre..

Battlefield  2 Editor..

"Macrovision InstallShield 10.50.0.125"

Har prøvet alt.. installshield developer vil ikke genkende den, da exe filen jo egentlig er en exe fil.. developer tingen vil kun godtage msi filer eller installshields egne filer.

Jeg kan dog extracte alle filer, men det hjælper ikke ret meget, da jeg ikk ekan starte programmet, eller finde nogle installshield config filer jeg evt kunne rette i.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. august 2005 - 23:03 #3
Jeg tror ikke der er andre løsninger end at lave din egen msi fil i xp og så installere den på serveren.
Du kan bruge vise installer til at lave din msi fil.
1.tag forimage.
2. Installér dit program.
3. tag afterimage og den opretter en msi fil.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. august 2005 - 23:03 #4
Avatar billede alteredsoul Nybegynder
07. august 2005 - 23:09 #5
Problemet i det er bare, at jeg ikke kan installere det... jo, på en windows XP maskine, men registrerings værdierne skulle jo også gerne med osv... :)
Avatar billede serverservice Praktikant
07. august 2005 - 23:11 #6
ja det skulle de også gerne komme - eneste problem er hvis der er meget forskelk i registry på server og xp, men det er et forsøg værd
Avatar billede serverservice Praktikant
26. februar 2006 - 23:16 #7
virkede det ok?