Avatar billede pck Nybegynder
06. august 2005 - 20:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

migration exchange

Hejsa

Jeg skulle gerne flytte en exchange (2003) installation fra en ældre maskine med win2003 til en nyere med win 2003. Hvorledes gøres dette bedst således at jeg får alle brugere, postmapper, public folders o.s.v. med? Exchange serveren fungerer også som en sekundær domain controller i domænet.

Jeg har prøvet at lave en migration men jeg kan ikke få den til at finde den gamle server under processen, selvom jeg sagtens kan pinge den.
Avatar billede karser Nybegynder
06. august 2005 - 20:49 #1
Du skal blot installerer serveren som nr 2 Exch. server... Derefter kan du flytte mailbokse over!
Avatar billede pck Nybegynder
07. august 2005 - 16:07 #2
Med migration tools?

Hvorledes med public folders? Vi har en del kalender aktivitet?
Avatar billede pck Nybegynder
07. august 2005 - 16:14 #3
Lidt mere til historien....

Vores primary DC fik hedeslag og diske i et RAID 1 røg. Jeg har sat en ny op, men hvorledes med den sekudære DC med exchange kan jeg få brugere flyttet over og hvordan gøres dette. Er der krav til computernavn/IP andet????
Avatar billede pck Nybegynder
16. august 2005 - 14:32 #4
Lukker sp. ingen svar
Avatar billede karser Nybegynder
16. august 2005 - 14:46 #5
Hej igen!
Exp's mail service har været noget ustabil på det sidste... Derfor har jeg ikke fået dit sidste indlæg! Beklager at jeg ikke har svaret før!

Hvis du har en sekundær DC, skulle denne gerne allerede indholde dine brugere... Det du måske mangler at gøre, er at flytte FSMO rollerne over på den "tidligere" sekundære server.

Derefter kan du installere Exchange på en anden server. Igennem AD User & Computers kan du vælge "Move Mailbox" og flytte mailbox'es til den nye exchange server...