Avatar billede lpil01 Nybegynder
06. august 2005 - 18:06 Der er 8 kommentarer

Bærbar pc - Hvilket fabrikat??

Hej med jer!
Jeg vil købe en bærbar primært til studiebrug. Det indebærer tekstbehandling, STORE regneark med VBA-progammer. derudover skal jeg bruge Internettet meget.
Jeg er kræsen og vil have en maskine med Centrino teknologi og min. 512 mb RAM.
Mit spørgsmål gå nu på, om der er nogen, der har erfaringer med, hvilke fabrikater (feks. Acer, Zepto, Fujitsu-Siemens osv.) jeg bør undgå?? Jeg tænker også på service i forbindelse med evt. reparationer, selve pc'ens stabilitet o.lign.
Håber I vil hjælpe mig!

Lasse
Avatar billede bartz Praktikant
06. august 2005 - 18:11 #1
www.dell.dk mere har jeg ikke at sige :).
Avatar billede donby Nybegynder
06. august 2005 - 18:18 #2
asus laver fede maskiner
Avatar billede lpil01 Nybegynder
06. august 2005 - 18:21 #3
Tak for svarene indtil nu!
Kender nogen noget til Fujitsu-Siemens? Der er et tilbud i Merlin:
Amilo 7440G...
Avatar billede donby Nybegynder
06. august 2005 - 18:23 #4
har ikke hørt godt om f-s
Avatar billede lpil01 Nybegynder
06. august 2005 - 18:40 #5
donby: Kender du til Zepto? Asus har jeg også kigget på... synes umiddelbart de virker lidt dyre.
Avatar billede donby Nybegynder
06. august 2005 - 18:43 #6
jeg har et par venner der har dårlige erfaringer med zepto, og et par venner der har gode erfaringer. jeg ville helt klart vælge asus, det er kvalitet. Kender også mange der har gode erfaringer med 1tegration
Avatar billede doublejoble Praktikant
06. august 2005 - 20:39 #7
Jeg har efterhånden købt 8 hp pavillion maskiner. De er regelmæssigt på tilbud i netto, Bilka og Merlin til 6999 kr eller 7999 kr alt afhængig af konfiguration.
Det er nogle brandgode maskiner som jeg helt klart kan anbefale. De er gode med hensyn til støjniveau, flot skærm og jeg har ikke været ude for nogen pixelfejl. De har 512 mb ram, mobile processor, 60 gb hd, win xp og kører stabilt.
Avatar billede jkramer Nybegynder
07. august 2005 - 16:19 #8
vil også anbefale dell.. har selv en..