Avatar billede znuggle.com Nybegynder
06. august 2005 - 16:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny fladskærm

Hej,

Jeg er på jagt efter en ny fladskærm, men er ikke sikker på, hvilken jeg skal vælge.

Den skal enten være 17 eller 19 tommer og ikke for dyr (maks. 17-1800 kr.). Jeg har kigget lidt på en Samsung SyncMaster 710 T, men er ikke sikker på, om det skal være den.

Jeg har et GeForce 4 Ti4200 - skal jeg bruge DVI dertil? Og hvad gør DVI egentlig?

Jeg vil gerne have en skærm, der matcher mine behov og er så billig som mulig (uden det dog går udover kvaliteten).

På forhånd tak.
Avatar billede donby Nybegynder
06. august 2005 - 17:58 #1
hvad cruger du comp til.. for 1700 kan du få en ganske fin 17 tommer flad.. DVI er digitalt i stedet for analog og kan give op til 15% bedre billede. har dit gfx kort dvi er det klart at foretrække.. sig til hvis du vil have links til nogen skærme
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
06. august 2005 - 18:17 #2
Slet ingen, der kan hjælpe mig?
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
06. august 2005 - 18:18 #3
Hov - havde ikke opdateret, før jeg sendte den kommentar.

donby, hvor kan jeg se om mit grafikkort understøtter DVI?
Avatar billede donby Nybegynder
06. august 2005 - 18:20 #4
bag på computeren hvor du skærm stikket sidder, et dvi stik er længere end et almindeligt vga stik. og som regel er det hvidt, står også i gfx manualen
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
06. august 2005 - 18:30 #5
Hvis jeg har en Philips 107T4 CRT-skærm nu, så er det vel VGA, ikke sandt?
Avatar billede ullum Praktikant
06. august 2005 - 18:32 #6
vi har en samsung sync master og er yderst tilfredse, den har lav respons tid
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
06. august 2005 - 18:37 #7
Okay, er det en 17 eller 19 tommer?
Avatar billede donby Nybegynder
06. august 2005 - 18:44 #8
jo crt er vga stik
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
06. august 2005 - 18:46 #9
Okay. Hvad siger du til den her: http://www.getmore.dk/default.asp?edbpriser=MJ17ASTS
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
06. august 2005 - 18:48 #10
Avatar billede donby Nybegynder
06. august 2005 - 18:51 #11
den ser rigtig fin ud, men 2048 kr er sku dyrt..
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=125156
den ville jeg hellere købe
Avatar billede donby Nybegynder
06. august 2005 - 18:54 #12
den anden er billigere, men har 16 ms opdaterings tid.. den jeg foreslår har 8 ms opdateringstid. dette betyder noget for skarpheden i billedet. Jeg ville købe den jeg foreslog i mit sidste indlæg
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
06. august 2005 - 18:56 #13
Okay. Det er bliver højst sandsynligt den så. Jeg har bare et spørgsmål mere. Hvad er det, man får mere, når man er oppe over 3.000 kr.?
Avatar billede donby Nybegynder
06. august 2005 - 18:58 #14
for samme størrelse skærm?? ellers får du lavere opdateringstid, højere skærmopløsning, bedre lys og kontrast forhold. Nogen af sony´s de dyre kan sågar selv justere lys og kontrastforhold efter belysningen i dine omgivelser. sig til hvis jeg skal ligge svar
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
06. august 2005 - 19:02 #15
Ja, læg bare et svar - tak for hjælpen :)
Avatar billede donby Nybegynder
06. august 2005 - 19:04 #16
det var så lidt.. tak for point ;-)