Avatar billede tbird Nybegynder
06. august 2005 - 13:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Outlook public folders

X Hej

Jeg har egentlig kun et ganske simpelt problem... Problemet er bare, at jeg ikke kan finde det rette software til at løse mit problem :o)

Her i firmaet bruger vi et hav af public folders, og jeg mener MANGE, en for hver kunde og en for hver leverandør (alt sammen lagt i fine sub-folders som man nu ville gøre det). Når man så får mails ind fra en kunde eller leverandør eller sender til dem, skal disse mails også kunne ses i de respektive public folders. Hvorfor så bare ikke oprette nogle regler, kunne man så spørge? Problemet er, at det ville tage år og dag!!!

Jeg har brug for noget software som automatisk kan putte mine mails der hvor de skal hen. Evt. scanne de mails der allerede befinder sig i en given public folder og matcher disse de indkommende/udgående mails bliver der fluks smidt en kopi over i.

Vi er en del der bruger disse folders og korresponderer på kryds og tværs med kunder og leverandører, så kollegaerne skal gerne kunne se hele historikken også.

Er der nogen der kender et program der automatisk kan dette, eller på kommando kan sættes til at scanne det hele igennem og lave det i en batch? Har haft kigget lidt på http://www.addins4outlook.com/quickfile/default.asp men den har ikke helt det automatiske koncept, synes jeg.
Jeg ville blive så lykkelig, hvis det kunne lade sig gøre.

Vi kører Outlook 2003 og Exchange 2003 (og vi skal ikke ud i noget besværlig scripting - bare et automatisk program der kan købes)

-Tbird
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2005 - 13:30 #1
Nu bruger jeg ikke selv Exchange ! Men du kan jo oprette regler ? Du skal jo på en eller anden måde fortælle systemmet at når der kommer mail fra eller sendes til X skal den ned i den mappe og ligge !
Avatar billede tbird Nybegynder
06. august 2005 - 13:33 #2
Tjoo men det er for besværligt med langt 1000 forskellige mapper! Så skal der godt nok laves mange regler, så jeg søger en mere automatisk metode.
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2005 - 13:34 #3
Ja, men hvordan skal den vide hvad den skal smide hvor hen ?
Avatar billede tbird Nybegynder
06. august 2005 - 15:44 #4
Det lille program Quickfile scanner en mappe/public folder for alle emails og opretter en slags DB med emailregistreringer, så den ved hvor mails'ne skal hen, dog skal man for hver mail selv udføre en funktion, således at man kan vælge hvor den pågældende mail skal hen (man kan så vælge en af de foldere som netop denne emailadresse er blevet registreret med i DB'en) - Dette er betydelig lettere end at lave drag&drop til de enkelte foldere, men LANGT fra automatisk!
Avatar billede tbird Nybegynder
15. august 2005 - 09:58 #5
Hmm.. Der er åbenbart ikke så mange der har samme problemer...
Lukker...