Avatar billede deliveryboy Nybegynder
06. august 2005 - 10:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

X-Startup

Efter jeg genstartede mit mandrake, ville min computer ikke starte X, jeg bruger commandoen startx ... Men den kommer med en fejl som indeholder Line 76 of section monitor in fil /etc/x11/xorg.conf ! Hjælp!

//Mikkel
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. august 2005 - 12:21 #1
Kig på linje 76 i din /etc/X11/xorg.conf ?

Hvad står der der ?
Det kan evt godt være at fejlen ligger andet steds, men bare failer der !
Avatar billede deliveryboy Nybegynder
06. august 2005 - 13:08 #2
Zyphon det kræver en del erfaring at spotte en sådan fejl ... Havde håbet på at nogle kendte til den... og kendte løsningen.
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. august 2005 - 13:21 #3
Ja det er rigtigt.
Men når der bare står fejl i linje 76 så kan det jo være ALT mellem himmel og jord, så det er lidt svært at gætte medmindre man er synsk :)

Der skal bruges noget mere info. Hele din conf fil f.eks. og noget mere output af hvad den giver af fejl.
Avatar billede deliveryboy Nybegynder
06. august 2005 - 13:55 #4
hmm jaah, men der står ikke meget mere... og kan ikke komme ind og kigge i den fil :S
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2005 - 15:21 #5
Hvis du kan komme ind på computeren tekstbaseret kan du da blot åbne pågældende fil med kommandoen
vi /stien/til/filen  -> klik enter og så kan du redigere derfra
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2005 - 15:23 #6
Du kan læse lidt om teksteditoren vi på http://home.worldonline.dk/helgec/vi.html
Avatar billede deliveryboy Nybegynder
07. august 2005 - 12:35 #7
Har prøvet at gå denne vej helgec, men jeg kunne ikk komme ind og åbne filen, den lavede bare en fejl ... Nu har jeg formateret den, da der også var nogle fejl i inst.