Avatar billede cfj Nybegynder
11. april 2001 - 09:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Modtager samme email flere gange (Exhange Server)

Jeg modtager via outlook den samme mail 5-6-7 gange fra min exchange server. Jeg er rimelig sikker på, at den lokale exchangeserver (der henter post hvert 4. minut fra mailhotellet), sletter posten på mailhotellets server.

Så er problemet: hvor ser/indstiller jeg om mail slettes ved hentnig fra den lokale exchange server til Outlook 2000?
Avatar billede bachmand Nybegynder
11. april 2001 - 09:53 #1
Bruger du POP3 eller kører du din Outlook som exchange klient, hvis du kører POP3 skal du fjerne afkrydsningen i \'gem en kopi på serveren\' på fanebladet avanceret i indstillingerne til din konto under menupunktet konti i menuen Funktioner.

Jan
Avatar billede cfj Nybegynder
11. april 2001 - 09:55 #2
... og kan jeg et sted i exchange server se hvor mange meddellelser, der er på \"lager\" til en bestemt konto.

Det skal også nævnes at det er Exchange Server under Windows NT (Tror det er ES 2000, men kan ikke huske det) (har ikke i skrivende stund adgang til serveren)
Avatar billede bachmand Nybegynder
11. april 2001 - 10:59 #3
I Exchange Administrator programmet vælger du den server du \'bor\' på, vælger Private Information Store, vælger Mailbox, der kan du se den samlede størrelse samt antallet af meddelelser i alle mailboxes.

Jan