Avatar billede thth Nybegynder
05. august 2005 - 12:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke får EMULE fraffik igenne på 4662 og 4672 portene

Hej alle jer eksperter ....

Jeg har tidligere stillet det her spørgsmål i Netværksdelen af Ekserten men måske var det det forkerte sted at spørge .. Så nu prøver jeg lige her I Windoes XP delen ....(Har lukket det i Netværksdelen)

Jeg har nu igennem længere tid haft et problem med LOW ID på Emule og vil gerne have en løsning så jeg håber I kan hjælpe mig

Jeg har en Trendnet Wireless Router TEW-431BRP og den fungere ganske udemærket og den er konfigureret OK  til at forwarde de porte der skal bruges til Emule. (Har haft Trendnet i USA til at fjernservicere den)

Det jeg nu ikke kan finde ud af er hvilke porte der er åbne på min PC''er .. Jeg køre XP SP2.

Er alle porte bare åbne når jeg har slået Firewallen fra..??

Når jeg SÅ har startet Emule og går ind på  http://www.amule.org/testport.php og tester min port får jeg at vide at den er utilgængelig.

Når Firewallen er slået fra ... Og Emule (I det her tilfælde står og kører og er konfigureret til at bruge en TCP Port 4672) skal den så ikke svare ..?? Eller hvad kan der være i vejen ...

Jeg vil MEGET gerne have hjælp til at forstå det her og få "HIGH ID" på Emule ....

Er der NOGET, ud over min Firewall (Som er slået fra) der kan gøre at jeg ikke kan få traffik igennem fra Internettet til min PC'er .. Igennem f.eks. en port 4662/4672 ..

Jeg kan da sige at Jeg fint kommer på nettet og får også mail igennem. Jeg kan også logge på Emule'n men KUN med LOW ID

Jeg har også prøvet at checkke mine porte på www.grc.com under "Shields UP" og der fik jeg følgende at vide om de her 2 porte:

Stealth kar2ouche
Kar2ouche Peer location service

Stealth rfa
remote file access server

Det skulle vel være rigtigt ... Men hvorfor KAN jeg så ikke komme igennem.. Eller hvorfor kan Emule SÅ ikke få den rigtige forbindelse NÅR de her porte er Forwardet rigtigt og SELV udenom routeren kan man ikke komme igennem

Ud over det har jeg endnu en PC'er stående herhjemm hvor jeg har prøvet at forwarded portene i min Router. (Bare som en test)

Så installerede jeg Emule derpå og det KØRER bare ... Højt ID og fuld fart ....

Så det er KUN noget der ikke fungere på min bærbare PC'er...

Begge PC'ere kører trådløst på Routeren og ny har jeg Forwardet portene tilbage til den bærbare ..OG SÅ virker det stadig ikke.

Jeg har stadig ikke firewallen slået til og jeg har også afinstalleret Emule og installeret det igen HELT friskt ... Men  virker stadig ikke ...

Hvad fanden er der galt ..??
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 12:13 #1
Hvis du bruger Cybercity og er HackerSmacker mener jeg det kan give problemer.
Har du haft kontakt til din internetudbyder?
Avatar billede thth Nybegynder
05. august 2005 - 12:21 #2
boxer .. Eg bruger STOFA og jeg har være i kontakt med dem og de harikke lukket nogen porte overhovedet.

Det kører på en af mine PC'ere og ikke på den anden så det er hverken Udbyder eller Router, men isoleret til den en Bærbare PC''er.

Firewallen er slået fra og der kører ikke andere 3.parts firewalls der kører.

SÅ.. Hvad er det der på DEN ene maskine kan gøre at jeg ikke kan få Traffik igennem ... ???
Avatar billede jkramer Nybegynder
07. august 2005 - 15:30 #3
Puh.. Den lyder svær.. har selv problemer med at få emule til at køre ordentligt..
men... Har du prøvet at skifte porte på emule ? for så kan du jo bar gå ind på routeren og forwarde de andre porte du vælger.. det kan jo være at det hjælper...
Avatar billede boxer Nybegynder
07. august 2005 - 18:20 #4
Dårligt netkort måske?
Avatar billede thth Nybegynder
08. august 2005 - 07:59 #5
boxer ... Har løst problemet .. Ved ikke helt hvad der var der sad fast men prøvede at holde Windows Firewallen Slået fra og så installere en 3.parts firewall .. Sysgate .. Og den rørte ved et elelr andet for NU kører det ......