Avatar billede urbak Nybegynder
05. august 2005 - 10:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan ikke tage ipadresse

hej
jeg har en compaq Evo N800v(bærbar)
jeg har desværre fået det problem at jeg ikke kan komme på nettet(kun fra denne computer, fra mine andre kan jeg sagtens). jeg bruger ethernet, og har en router... jeg har afprøvet kablerne, og de synes at virke fint, da jeg sagtens kan komme på nettet med mine andre computere.
Windows xp giver den forklaring at den ikke kan skaffe en ip.. og det hjælper heller ikke hvis jeg går ind og reperarer forbindelse.. den kan stadig ikke lave en ip fornyelse.
Er der nogle der har ideer til hvad problemet kan være???
Hilsen Esben
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 10:38 #1
Prøv at hente og køre de 2 fix (et ad gangen) herfra:
http://www.cexx.org/lspfix.htm
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 10:40 #2
Eller skriv via kommandoen KØR:
IPCONFIG /release
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 10:40 #3
fik ikke det hele med :o)
derefter:
IPCONFIG /renew
Avatar billede urbak Nybegynder
05. august 2005 - 10:50 #4
når der skriver således i kommandoen, skriver den tilbage:
"der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen LAN-forbindelse: der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. anmodningen fik timeout"
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 11:04 #5
Har du forsøgt det første jeg skrev?

Hvis du sætter en anden pc til med samme kabler og router får du adgang?
Avatar billede urbak Nybegynder
05. august 2005 - 11:40 #6
har ikke prøvet det først du sagde, da jeg ikke har nogle medier som jeg kan overføre programmet med(anskaffer mig nogle cder i løbet af kort tid, så prøver jeg dit først forslag, men indtil videre er jeg også meget intereseret i andre forslag)
Ja når jeg sætter en computer til samme kabler og router, for jeg forbindelse.. sidder netop og skriver fra en anden computer fra samme kabler og router.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
05. august 2005 - 14:38 #7
Prøv at gå ind i kontrolpanelet under System Hardware og Enhedshåndtering og find dit netkort, prøv at fjerne det. Genstart nu computeren og lad windows finde og nyt hardware og indstallere drivere til dette. I mange tilfælde løser det problemet.
Avatar billede urbak Nybegynder
10. august 2005 - 19:32 #8
mange tak for jeres forsøg på at løse mit problem, men tror simpelthen at mit netkort er kaput... jeg prøvede at formatere og det samme problem opstod.
Så nu har jeg købt et nyt netkort