Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
05. august 2005 - 04:07 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor kan jeg ikke brænde på DVD-R?

Hejsa alle kloge hoveder,

Har prøvet at lege lidt med en af mine dvd film, men får fejl hver gang jeg prøver det jeg gerne vil. Vil kopiere en af mine gamle skolefilm over på en ny dvd skive da den anden skal afleveres. men får desværre flg fejl: http://rfu.uniqz.dk/1.jpg . De ting der skal brændes ligger lokalt på disken hvis nogle skulle være i tvivl.. Tænke det kunne være min brænder, men ser ud til den godt skulle kunne skrive til DVD-R http://rfu.uniqz.dk/2.jpg

Håber på lidt hjælp

/Per
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 07:17 #1
Har du prøvet med flere skiver? Nogle skiver kan jo være defekte.
Har du valgt DVD inden du starter?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2005 - 07:39 #2
Som jeg ser det, udfra din screensnap er der uoverensstemmelse mellem den skive du forsøger at brænde på og så din brænder.

Din brænder supporterer DVD-R/RW og du forsøger at brænde på en DVD+R/RW og det kan din brænder ikke.
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 08:25 #3
Ibtage - som jeg ser det supporterer den også DVD+R/RW?
Ifølge denne: http://rfu.uniqz.dk/2.jpg er der flueben begge steder.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. august 2005 - 08:41 #4
boxer>den kan kun skrive -R/RW
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 08:52 #5
Okay - Skriver nero da forkert når den fortæller at +R/RW også er supported?
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. august 2005 - 09:00 #6
På det link, du selv har sat på, understøtter den ikke, at skrive på +R og +RW, eller jeg ikke læser det rigtigt, begge muligheder er åbne.
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 09:01 #7
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 09:02 #8
Kan der være noget kopisikring på din gamle skolefilm?
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. august 2005 - 09:03 #9
Den supporter kun +R/RW i duallayer.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. august 2005 - 09:06 #10
boxer> http://rfu.uniqz.dk/2.jpg efter denn understøtter drevet kun +R/RW i DL ikke i +R/RWefter dette: http://www.nec.co.uk/DVD_RW_ND1300.aspx det hele
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 09:20 #11
Nero Info Tool kan virke forvirrende - jeg tog også fejl de første par gange jeg brugte den.
Men du læser den forkert. Medieformatet står til venstre og fluebenet til højre.
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
05. august 2005 - 11:36 #12
Har to skiver jeg kan prøve på. På dem står der

"datamart - DVD-R 4.7 GB 1-4X Fro Data/Video"

Så det bør ikke være forkert skivevalg, gør det? Synes det virker meget forkert :|

/Per
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. august 2005 - 11:39 #13
Lyder som om dit brænderprogram, er fucket op.
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 11:40 #14
Jeg kender ikke skiverne men som sagt kan de være defekte.
Jeg går ud fra at de er tomme :o)

Prøv evt. med nogle Verbatim skiver. Jeg tror du kan få dem i kvickly.
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
05. august 2005 - 11:44 #15
boxer > lyder lidt vildt at begge to er det så, men måske en ide.. sætter jeg bare skiverne i sørger windows om jeg vil brænde noget på dem, kunne måske lige prve at spilde en skive på at se om den kan, eller?
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
05. august 2005 - 11:51 #16
Resultatet af det blev vidst ikke meget bedre, den åbnede jo det der vindue hvor man smider ting over i, men der fik jeg bare flg: http://rfu.uniqz.dk/3.jpg
05. august 2005 - 11:52 #17
lige det basale: i den nero version jeg har, skal man vælge cd eller dvd i start wizarden, der er 2 små "skuffer" i øverste højre hjørne, den der er trukket ud, er den nero forventer at brænde.
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
05. august 2005 - 11:54 #18
rogerrabbit > havde sat den på "dvd" i det felt og så valgt en "Dvd video" tror jeg nero kalder det i min version
Avatar billede philco Nybegynder
05. august 2005 - 12:01 #19
http://www.nec.co.uk/productfile.asp?id=207

Dette link angiver hvilke medier/skiver der understøttes af brænderen.
Måske kan fejlen ligger der ?
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 12:02 #20
Jeg brugte engang de billigste skiver jeg kunne finde - der var altså en del defekte imellem.

Hvilken version af Nero bruger du?
Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
05. august 2005 - 12:06 #21
Philco:
skal lige hente reader, så vender jeg lige tilbage når jeg har kigget på det
-
anonym:
Windows XP Professional, Service Pack 2, V. 5.1, Build 2600.
Nero:
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
05. august 2005 - 12:25 #22
kom det sidste nero ikke med. nårh.. men det kommer her.. Version 6.6.0.8..

Philco > virker det ik lidt mærkeligt at den kun skal kunne på de skiver?
Avatar billede philco Nybegynder
05. august 2005 - 12:32 #23
Joh, det kan du ha' ret i. Men jeg ved heller ikke om det helt holder vand.
Men jeg har selv være ude for at "gammel" firmware i en brænder begrænsede muligheden for at få lov at brænde nogle bestemte mærker.
Det var bare en tanke, da jeg lagde mærke at dit forsøg i nero skete ved en brændehastighed på 2.4x og ikke 1x, 2x eller 4x.
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
05. august 2005 - 12:56 #24
Fik lige en ven til at komme med en DVD+R(W) men det er vel tingen ligemeget om det var +r eller +rw.. nu brænder den fint.. gir det mening? Det var en Maxell skive
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 13:06 #25
Ja det giver mening :o)
Enten var dine skiver defekte eller også understøttes de ikke af din brænder, som philco er inde på.
Køb evt. dine medier billigt på www.nierle.dk eller www.mediecentralen.com
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
05. august 2005 - 13:28 #26
så skal jeg vel bare gå efter +r skiver fremover.. Men det virker bare mærkelig når der alle steder står at de skal kunne tage -r også.. Men er der så ikke noget med at +r kan læses af meget mindre afspillere end -r eller er det helt ved siden af?
Avatar billede philco Nybegynder
05. august 2005 - 13:47 #27
Det er ikke så meget om skiven er -r eller +r. Men mere om skivens "media-code" understøttes af brænderen. I dvd-brænderens barndom var det meget mere almindeligt at bestemte skiver kun passede til bestemte brændere.
I mit link til hvilke skiver som brænderen understøtter er Maxell nævnt under dvd-rw, men dine første skiver "datamart - DVD-R 4.7 GB 1-4X Fro Data/Video" kan jeg ikke se nogen steder.
Hvis der er "gamle" brændere og afspillere tror jeg at +/- formatet kan ha' en betydning. Men ved nye tror ikke at problemet er særligt stort.
Avatar billede philco Nybegynder
05. august 2005 - 13:49 #28
Lige en rettelse. Mente at Maxell er nævnt under dvd+rw og ikke dvd-rw.
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
05. august 2005 - 13:52 #29
kan man på nogle måder opdatere sin firmware i brænder eller? Bare fordi i længden er de mærkevare skiver dyere end selvfølgelig mange andre. Spørgsmålet er bare om man tør købe en spindel eller hvordan man nu lige ved hvad for nogle jeg skal tage. Skal en tur til tyskland nu her inden så længe, så ville da gerne nå at finde ud af hvad jeg skal købe af skiver osv.. nogle forslag? ud over de to links jeg fik. hmm
Avatar billede philco Nybegynder
05. august 2005 - 14:14 #30
Et sted at lede kunne være her: http://www.de.nec.de/softwareoverview2.php/id/557

Men vær opmærksom på at du finder den helt rigtige model. Og at firmware-versionen er nyere end den i brænderen. Og at du følger anvisningerne i text-filen.
Behøver måske ikke at skrive: Opdateringer og installationer bør foretages på en ny-boot'et maskine. Husk at genstarte inden du forsøger at bruge brænderen igen.
Hvis du er usikker på denne "operation" så lad være. Der er altid en risiko for at brænderen ikke virker efterfølgende.

Det er ikke sikkert at det afhjælper dit problem med Datamart-skiver.
Ellers må du prøve dig frem med forskellige mærker.
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
05. august 2005 - 14:27 #31
tak for hjælpen begge, gider i ligge et svar
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 14:37 #32
Held og lykke med det :o)
Avatar billede philco Nybegynder
05. august 2005 - 14:49 #33
Det samme herfra.....