Avatar billede xsms Nybegynder
01. november 1999 - 21:44 Der er 16 kommentarer

IP

Hej ??
Jeg har brug for et perl scrip som kan hvis man går ind på en side sende tjekker ens ip og hvis den er på en liste som man selv kan tilføje bliver man sår sendt videre!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. november 1999 - 22:59 #1
prøv med lidt kommer, punktum og linieskift så vi kan forstå hvad du snakker om
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 1999 - 23:17 #2
Enig, cyberesben, det er totalt uforståeligt.
Avatar billede winkill Nybegynder
01. november 1999 - 23:50 #3
Huh???
Avatar billede winkill Nybegynder
01. november 1999 - 23:51 #4
No habla espaniol!!!
Avatar billede mukke Nybegynder
02. november 1999 - 07:56 #5
Nej det ser vi tydeligt (español :)
Avatar billede michaelras Nybegynder
02. november 1999 - 09:00 #6
Du kan tjekke brugerens ip med $ENV{REMOTE_ADDR} hvis det er det du er ude efter...

Michael
Avatar billede winkill Nybegynder
02. november 1999 - 14:13 #7
Shut it Mukke ;o)

Michaelras -> På min server hedder det $ENV{'REMOTE_ADDR'}
Avatar billede ricki Nybegynder
02. november 1999 - 15:23 #8
Winkill: i Perl er det ligemeget om du sætter ' omkring teksten i en Hash, så $ENV{REMOTE_ADDR} og $ENV{'REMOTE_ADDR'} er det samme.
Avatar billede winkill Nybegynder
02. november 1999 - 16:08 #9
Ricki -> Sig det til min server! ;)
Avatar billede ricki Nybegynder
02. november 1999 - 16:40 #10
winkill: :) (*Hey winkill's server... sådan er det bare*) ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. november 1999 - 21:31 #11
Det kræver vistnok, at teksten er uden mellemrum og andre
sjove tegn.
Avatar billede mukke Nybegynder
03. november 1999 - 09:15 #12
Jeg bruger konsekvent barewords - og har endnu ikke været ude for det ikek fungerede
Avatar billede winkill Nybegynder
03. november 1999 - 13:03 #13
Mukke >> Det er nok fordi jeg har skældt min server ud da den var nede i over to minutter, nu er den sur på mig og er udelukkende ude på at generer mig.

F.eks. så skal jeg også uploade et script to gange for at det virker. Først skal jeg uploade det så det ligger på serveren, så skal jeg chmod'e det og så skal jeg uploade det igen, ellers tager chmod'en ikke effekt...
Avatar billede mukke Nybegynder
06. november 1999 - 12:05 #14
LOL.. Kedelig ting egentlig... Hørt om FDisk? *S*

På den anden side så er det en god vane at proppe dem ind i ' eller ", da man ellers kan ende med at slå med Perl's reserverede ord :)
Avatar billede y2k Nybegynder
05. juli 2000 - 22:22 #15
som erik sagde, så er det en lidt følsom sag, visse gange kan perl også godt fatte $test = TEST; eller print TEST;. men man skal dog passe på, hvis man har et filehandle åbent, som hedder test. hvis den f.eks. indeholdt "joe", så ville print TEST jo være det samme som print "joe";.. , eller $ENV{TEST} være det samme som $ENV{'joe'};, så det er nok en god ide at gøre citationstegn til en vane.
Avatar billede cybermike Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:21 #16
xsms>Har du fået løst dit problem eller mangler du stadig dit script så mail til mig på cybermikedk@yahoo.dk