Avatar billede dosto Praktikant
04. august 2005 - 13:31 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

grafikkort virker ikke på nyt bundkort

Jeg har fået nyt bundkort og nu virker grafikkortet ikke. Hver gang jeg installere driveren (har prøvet 4 forskellige), genstarter pc f.eks. når vi starter explore op. Grafikkortet er Nvidia GeForce4 V9400-X/TD/128M/AR og bundkortet er ASRock K7VT6-C. Nogen der har en løsning?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2005 - 13:52 #1
Har du installeret bundkortsdriverne ? især via 4in1 driverne ?
http://www.asrock.com/support/Download/dl_k7vt6-c.htm
Avatar billede dosto Praktikant
04. august 2005 - 13:58 #2
ja, den der fulgte med på cd, men nu prøver jeg den nyeste fra den hjemmeside
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2005 - 14:01 #3
Du HAR lavet en repair af windows, efter du satte nyt bundkort i, ikke ?
Ellers kan den huske gamle drivere og disse kan forårsage de underligste fejl.

Det gælder selvfølgelig kun hvis det nye bundkort er forskelligt fra det gamle.
Avatar billede milorg Nybegynder
04. august 2005 - 14:01 #4
er det kun når du starter Explore ? hvad med spil ? fordi hvis det kun er når du åbener Explore kan der muligvis være en virus eller orm inde i billede.. :(
Avatar billede mrrius Nybegynder
04. august 2005 - 14:08 #5
du skal inden du installerer driver , prøve at sætte grafikkortet til standart grafikkort. download fra ( http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp )Det er jo et nvidia grafikkort , så jeg vil klart vælge nvidia driver. Afinstallere de grafikkorts drivere som du har installeret, download drivere til motherboard fra:  ( http://www.asrock.com/support/Download/dl_k7vt6-c.htm . Luk computeren ned. Åben kabinettet og check om grafikkortet er helt nede i socklen. Når den genstarter næste gang, så vil den afslutte installationen af motherboards drivere , og så kan du installere grafikkorts driverne fra link ovenover. du skal også lave windows opdates, for at det virker ordentligt. jeg har en fornæmmelse af at du ikke har den nyeste internet explorer.
Avatar billede dosto Praktikant
04. august 2005 - 14:20 #6
Det virkede heller ikke med den nyeste driver til bundkortet. Efter inst. af bundkort har jeg formateret og inst. win.xp på ny. Den er ved at hente alle de opdateringer hjem der er. Tror den er igang med sp2, da det tager lang tid. Der er ingen virus, da det er en ny inst. af win.xp. Det er drivere fra den originale cd og fra Nvidias egen hjemmeside og fra Asus (da det er at ASUS Nvidia) Hver gang pc har genstartet med driverne, afinst. jeg dem og køre på standard. Kortet sidder rigtigt (har tjekket)
Avatar billede dosto Praktikant
04. august 2005 - 14:22 #7
Uanset hvilken driver jeg bruger, skriver den efter genstart at det ser ud til at det er filen nv4_disp der laver ballade. Jeg havde ikke problemer med det gamle bundkort
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2005 - 14:32 #8
Er det samme mærke og model bundkort du har skiftet til ?
Avatar billede dosto Praktikant
04. august 2005 - 14:35 #9
Nej
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2005 - 14:40 #10
Hvis du ikke har geninstalleret windows, men blot startet op på det nye bundkort, er det sikkert det, der er galt, som jeg også skrev tidligere.

Lav en repair, som vil "genopdage" alle nye enheder i din maskine og glemme alle enhederne i det gamle bundkort. Du vil bibeholde alle programmer, dokumenter og indstillinger, men vil miste opdateringer, såsom servicepacks og hotfixes. Dise skal downloades og installeres igen, bagefter.

Her er en guide:
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede dosto Praktikant
04. august 2005 - 14:42 #11
Jammen jeg har jo formateret og geninst. win.xp
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2005 - 14:55 #12
Sorry, det indlæg overså jeg fuldstændigt, hvordan det end kunne ske :(

Prøv som en test at fjerne de automatisk opstartende Nvidia programmer fra msconfig.

Klik start | kør, skriv msconfig og tryk enter.
På fanebladet start, fjerner du krydset i alt hvad der har med nvidia at gøre.
Jeg kan ikke huske dem alle, men der er sikkert et mediecenter, nview og en mere.
Avatar billede dosto Praktikant
04. august 2005 - 15:05 #13
det er ok. I start er der kun følgende og jeg mener ikke at nogen af dem har noget med Nvidia at gøre. RunDll32 cmicnfg, tgcmd, anvshell, jusched (java), dumprep 0-k, avgcc, avgemc, ctfmon, MsnMsgr, UltimateZip.
Pc virker jo også når jeg har fjernet kortet fra enhedshåndteringen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2005 - 15:10 #14
Hvis du har mulighed for det, ville jeg afprøve grafikkortet i en anden pc. Der er jo en svag mulighed for at det simpelthen er defekt.

Og ingen af de filer har noget med nvidia at gøre.
Avatar billede dosto Praktikant
04. august 2005 - 15:33 #15
jeg har godt nok en gammel pc. jeg prøver lige
Avatar billede john.doe Nybegynder
04. august 2005 - 15:34 #16
-->04/08-2005 14:22:37
Uanset hvilken driver jeg bruger, skriver den efter genstart at det ser ud til at det er filen nv4_disp der laver ballade. Jeg havde ikke problemer med det gamle bundkort

nv4_disp er en windows standard driver, det lyder mest som om at du ikke får installeret
de nye driver men genbruger XP's egne.
Avatar billede dosto Praktikant
04. august 2005 - 16:10 #17
ok. Der er lige en der er kommet med et større Nvidia kort som jeg så har i nu, og det ser ud til at virke....endnu
Avatar billede dosto Praktikant
04. august 2005 - 16:19 #18
Og der skal bruges den samme driver som til mit eget
Avatar billede dosto Praktikant
04. august 2005 - 22:38 #19
Nu har sønnen spillet og været på nettet hele aftnen og det virker stadig med det nye grafikkort. Så enten er der noget ved det gamle kort, bundkortet ikke kan lide eller også er det i stykker. Jeg venter lige en dags tid mere og ser, inden jeg tror 100% på det.
Avatar billede dosto Praktikant
05. august 2005 - 11:00 #20
Det er noget lort!!! Den virkede fint igår med det nye grafikkort. Sønnike spillede på nettet og da vi skulle iseng, var jeg inde og kikke mail. Det kørte upåklageligt. Jeg slukkede pc som normalt og til morgen ville jeg starte op for at den kunne hente win opdatering hjem (tror den er igang med SP2, da den er meget langsom - ca 2-3% i timen henter den) OG SÅ VIL DEN IKKE STARTE SKÆRMEN OP!!! I med det gamle grafikkort og nu er vi så tilbage ved standarddriveren.
Avatar billede dosto Praktikant
06. august 2005 - 16:48 #21
Sidste nyt. i går aftes satte jeg det lånte grafikkort i igen så sønnike kunne spille. Jeg lod det sidde i natten over og var spændt på om skærmen ikke ville starte op igen...men det gjorde den!!! nv4_disp er forøvrigt stadig i com, men den laver ikke ballade mere. Jeg må vel bare se tiden an
Avatar billede dosto Praktikant
08. august 2005 - 11:11 #22
Det ser ud til at det nye GeForce godt vil køre , selvom det er samme driver som til mit eget, så må jeg jo købe det. Det er på 256mb imod de 128mb mit eget er på + det ser ud til at kan tage pixel Shader som min søn skal bruge til visse spil, så jeg gider ikke bakse mere med mit eget GeForce. Det virker forresten fint i den gamle pc...hmmm et af de mysterier der åbenbart ikke sådan lige er til at løse!!!
Jeg vil meget gerne kvittere som tak for hjælpen, så smid lige et svar.
PS. Jeg har også et problem med at det nye bundkort ikke lukker usb og ps2 keybord ned, så i ser nok et nyt spørgsmål fra mig snart. Endnu engang tak fordi i gider hjælpe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2005 - 11:28 #23
Ok, det var da altid noget at du fik det til at køre selvom det kostede et nyt grafikkort.
Her er et svar fra mig ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2005 - 12:32 #24
Takker for point :)