Avatar billede planet_orion Nybegynder
04. august 2005 - 11:06 Der er 5 kommentarer

Backup program til Windows klienter, som Boxbackup?

Hej Alle,

Jeg har i længere tid prøvet at finde en program, som kan tage backup af filer på en Windows klient. Det eneste, som jeg kan finde er Boxbackup, som kan klare opgave for mig.

Er der nogen som kender til nogle andre programmer, evt erfaringer med disse?

Mvh

Allan
Avatar billede Syska Mester
04. august 2005 - 12:12 #1
lytter med
Avatar billede planet_orion Nybegynder
04. august 2005 - 12:32 #2
:) I dag køre vi med Veritas Backup Exec. 10, men det er bare for dyrt i længden, efter min mening. Jeg ville virkelig gerne vide, hvordan de "store" ISP gør det, de bruger sikkert et eller anden open source, som de så har tilrettet efter deres behov...
Avatar billede Syska Mester
04. august 2005 - 13:49 #3
Jahh, ved at der findes nogle Linux/Bsd backup programmer, men de kan ikke tage backup af windows maskiner, måske hvis man mounter det med smbclient eller noget i den stil.....
Avatar billede planet_orion Nybegynder
04. august 2005 - 14:27 #4
Boxbackup skulle vist kunne klare denne opgave, med en Windows klient... men jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes andre!
Avatar billede Syska Mester
04. august 2005 - 14:37 #5
jeps, heller ikke BoxBackup jeg henviste til, kan ikke lige huske hvad det hed, men der er hele server delen Linux/Unix samt Client ting, derfor skrev jeg også at man nok skulle mounte det hvis man ville have backup af windows maskiner....

Kører selv med boxbackup til OpenBSD...