04. august 2005 - 10:46Der er
3 kommentarer og 2 løsninger
Antal nye mails er forkert
Hej,
I en fælles indbakke på Exchange-serveren er der opstået det problem, at der bliver vist et forkert antal ulæste mails. DVS at når der er 1 ny mail, kan brugerne ikke se den, og når der er 2 nye, ser det ud til at der er 1 ny. Det er et ret stort problem, da vi har at gøre med en afdeling der ikke besidder de store tekniske evner, og derfor ikke har overblik til at se efter om der er kommet nye mails. De samme 3 brugere benytter 2 andre fælles postkasser, men her vises antallet altid korrekt, så de opdager nye mails.
Er der nogen der har et fix til dette problem, eller evt bare kan spore mig ind på hvad problemet kan være? Jeg er uden at overdrive på meget bar bund :-)
Dette lyder som et generelt problem. Jeg har selv været ude i situationen med vores exchange server på et par af postkasserne. test og undersøgelser viste, at der rent faktisk IKKE lå en mail skjult i postkassen. Den var bare ikke blevet opdateret ordentligt.
Den letteste løsning for dette problem er, at du på selve indbakken på den pågældende folder højreklikker på den og vælger "Marker alle som læste" . hvis du gør dette efter du har læst og sorteret alle de mails som allerede ligger der, så burde problemet være løst og antallet af nye mails bliver opdateret korrekt.
eller forsøg at gøre det, at du finder ud af hvor mange mails der ligger i indbakken... derefter markerer du alle som læst og gentager alle som ulæst. i hvilken rækkefølge du selv vælger er underordnet. Det vigtige er, at antallet af nye mails meget gerne skulle være opdateret med de rigtige oplysninger.
det havde jeg faktisk prøvet, og der sker ikke noget som helst :-(
oven i købet, så skifter antallet af mails den viser forkert lidt, så den nogen gange viser 2 for lidt, i stedet for én for lidt. Når man tester det mens man har mappen åben, så tæller den ikke op selvom man opdaterer, men hvis man lukker outlook og starter igen, så viser den igen én for lidt. Og de 2 andre fælles postkasser viser altid rigtigt.
Umiddelbart kan det være en løsning at genoprette brugerens konto på serveren. Med mindre det selvfølgelig er en mailboks med en masse tusind mails i.
evt overfør alle mails til en PST fil, slet brugerens mailkonto, genopret den og overfør mails fra pst-filen igen. Dette er selvfølgelig også en løsningsmodel, men jeg er ikke helt sikker på den fungerer helt efter planen.
Har I et antivirus program liggende sammen med Exchange serveren? Jeg har set at hvis man filtere på mailbox niveau og i øvrigt ikke har slået scanning at bestemte exchange foldere fra, når mailen ud til brugeren og bliver "markeret" som ny mail men bliver så taget af antivirus programmet og der er så aldrig en mail.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.