Avatar billede casper_rf Nybegynder
04. august 2005 - 07:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Kontrollere ny hjemmeside?

Jeg har netop lige lavet 2 hjemmesider, som jeg meget gerne vil have at nogen vil kigge på, for at se om i synes den er brugervenlig, overskuelig, og om der ellers skulle være nogle andre ting som skal rettes, inden de bliver offentlig gjort.

http://www.hotel-mermaid.com

http://www.hotel-mermaid.dk
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. august 2005 - 07:49 #1
Er fint brugervenlig-synes dine billeder halter efter i kvalitet, eller er det mig, der er for kræsen?
Avatar billede casper_rf Nybegynder
04. august 2005 - 07:57 #2
Det kan du nok, have ret i. men det er nu mest for de ikke fylder så meget.
Avatar billede keysersoze Guru
04. august 2005 - 09:19 #3
brugervenligheden er umiddelbart fin nok - for der er ikke så meget at kunne gå galt af. til gengæld synes jeg at designet halter meget bagefter - en del af billeder er ikke særlig kønne (fx flagene og hotellets logo), farverne (grøn og grå) passer ikke særlig godt sammen, menuen er ikke særlig pæn at se på specielt når man har klikket på alle links, du bruger al for stor variation i fonte både hvad angår størrelse, type og farve og endelig synes jeg hele opsætningen ser alt for nybegynder frontpage-agtigt ud i hvert fald til en virksomhed der vil virke seriøs på nettet.

programmeringsmæssigt ser det heller ikke så godt ud som man kunne ønske - selvfølgelig virker siden, men søgemaskinoptimering er der fx ikke gjort meget ud af (og det der er vil næppe virke efter hensigten)

Jeg vil ikke mene siden er bestået - 03@13
Avatar billede arnums Nybegynder
04. august 2005 - 11:11 #4
Der skal en enorm overhaling af designet <--- virker den sætning?

- Du er nødt til at holde dig til grønne eller grå nuancer(og en enkelt/2 kontrast)
- Logo skal have samme baggrundsfarve, det går ikke med en hvid klods.
- Fonte/skrifttyper skal også være i familie med hinanden.
Prøv at matche dine farver med:
http://www.colormatch.dk/
Avatar billede skater Nybegynder
04. august 2005 - 13:36 #5
Din menu i .com-udgaven står "dobbelt" hos mig. Både i FF og IE. Det vil sige, at alle punkter er gentaget i alm. tekst nedenunder de grå menu-knapper.

Endvidere er f.eks. prisliste-siden også meget lang - og uden noget indhold i .com-udgaven. I FF går billedet med pengesedlerne også ned over teksten nedenunder.

Og så ville jeg nok lave lidt mere luft ved siden af billederne - nogle steder står teksten helt op ad billederne, det ser ikke så godt ud.

Derudover kan jeg kun tilslutte mig svarene fra keysersoze og arnums...
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
04. august 2005 - 13:52 #6
inden under facilities på .com har du skrevet vi istedet for we